Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Var ute og kjørte med min Na -90 modell da mobilen ringte, svingte inntil siden og stoppet for å svare. Når jeg skulle kjøre igjen kjentes girspaken litt rar ut og når jeg slapp clutchen rikka ikke bilen seg. Kjente det gikk kaldt nedover ryggen hva f.. har diffen eller girkassa tatt kvelden? Men jeg hadde ikke hørt noen stygge lyder, så jeg prøvde en gang til. Kjentes ut som jeg bare fikk girspaken i 1 og 2 gir, men uansett så var det kul umulig å få bilen til å flytte seg. Jeg satt spaken i fri og slapp clutchen, da rygga den....
Hjemme i garasjen ble kassa revet ut og delt, da fant jeg ut at akselen/armen som betjener 5. gir og revers stod i revers-stilling. Da er det helt umulig å få lagt inn annet enn 1. og 2. gir, men siden kassa samtidig står i revers så blir den jo låst.
Hadde jeg lett litt bedre på nettet før jeg tok ut kassa så hadde jeg funnet denne artikkelen og sluppet å ta ut kassa.. : http://www.miata.net/garage/stuckreverse.html, men men fikk da inspisert girkassa og gjort litt rent.
Er det noen andre her inne som har opplevd det samme, eller vet om andre det har skjedd for?
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
Den linken til miata.net fungerer ikke.
Hva har egentlig skjedd og hvorfor hadde du ikke behøvd å ta fra hverandre girkassa hvis du hadde funnet den linken tidligere?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:Den linken til miata.net fungerer ikke.
Hva har egentlig skjedd og hvorfor hadde du ikke behøvd å ta fra hverandre girkassa hvis du hadde funnet den linken tidligere?
Trengte vel bare å skru ut girspaken og rote litt nedi der vel..
Ja, stemmer. Har du en kort skrutrekker så kan du stikke den inn i hullet til ryggelysbryteren og dytte staget som betjener reversen, slik at du får satt den i fri igjen.
Var rart med linken til miata.net. Prøv denne: http://www.miata.net/garage/stuckreverse.html
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling