Lakk

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587
Status: Offline

Lakk

Post by TraCkinG »

på bilen min er det en langsgående lakkstripe rundt nesten hele bilen. Den starter foran ved på panseret, og går helt bak til bagasjelokket, på begge sider! Den går så og si helt "riktig" hele veien, dvs. har ikke noen tilfeldige kurver eller lignende i seg..

Image

Den er ikke like tydelig rundt hele veien, men er VELDIG tydelig foran på høyre side, noe som man ser på bildet! Jeg bare lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med det?? pusse ned eller noe slikt.. er det smart?

Når forrige eier kjøpte bilen, så var det satt på en stylingstripe på begge sider, når stripen ble fjernet, så kom dette til syne! Lurer litt på om det har vært lakkert opp dit, og så ikke lenger? er det mulig? Har også sjekket en lik bil som står på skolen, det virker som det er akkurat det samme på den bilen! Den har fortsatt på stylingstripa (eller, stripene som det er på den bilen, to stk) Var lakken slik fra Mazda?

Litt mye info på en gang.. og jeg er litt trøtt, så mulig det ikke er helt sammenhengende, men, prøv å gi meg noen tips da! På forhånd takk
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267

Post by mojo-91 »

Jeg tror nok eneste mulighet for et bra resultat er å lakkere om hele flatene. Eventuellt kan du jo få tak i en ny stylingstripe som ser bra ut (hvis det finnes) :?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Jeg søker igjen til mine gamle innlegg!!

Fant dette bildet når jeg så igjennom fargekartet som Vidar postet i tråden om bilen til shutnic
Image

Her er det en "stylingstripe" akkurat der jeg har "lakkskaden" på bilen min... hva er dette for noe da?? Irriterende, men blir vel en hel lakkering til slutt..
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
shutinc
2000 RPM
2000 RPM

Post by shutinc »

TraCkinG wrote:Jeg søker igjen til mine gamle innlegg!!

Fant dette bildet når jeg så igjennom fargekartet som Vidar postet i tråden om bilen til shutnic
Image

Her er det en "stylingstripe" akkurat der jeg har "lakkskaden" på bilen min... hva er dette for noe da?? Irriterende, men blir vel en hel lakkering til slutt..
Du kunne jo kanskje ha gått for en stylingsstripe i enten bilens farge eller chrome. Kunne blitt pent det.
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

Er det Miata du har? Dette er typisk slike striper som amerikanerne er så glade i på alle biler.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Borre
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 148

Post by Borre »

Litt off topic, men sjuke amerikanere kan jeg bekrefte. Var innom en Cadillac-sjappe i Orlando for noen år siden, og der satt det jammen en fyr og håndmalte dekorstriper på kliss nye biler. Bevaremegvel! Og endatil hadde de stående et biljardbord mellom de utstilte bilene, for folk som kjeda seg. Småkjipt om du vipper en ball utenfor bordet og rett i panseret på Seville'n ved sida...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
Post Reply