Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Så din gamle mor greier stylebar innstallasjon (som du har sagt før ) og kompressorinstallasjon. Hvor mye tror du hun skal ha for å komme og gjøre det for meg?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Hehe er langt for hun å reise da, bor i nordnorge hun etter å ha truffet en annlegsarbeider. men det følger med meget god monteringsanvisning. er bare å skru fast en brakett og resten av tilbehøret, brukte litt over en time å montere supercharger på min nb. da var det bare ledningene igjen. er vel 3-4 ledninger som skal kobles opp med strømtjuver.. Kan kanskje hjelpe deg med stylebaren skal ned til stavanger/jæren en tur snart.
En time på en supercharger? Da har du vel skrudd en del før ihvertfall Jeg har ikke kjøpt enda så det er ikke noe problem foreløpig, men ser ut som jeg kanskje kan få til våren.
Stylebaren derimot,er vel kanskje mer latskap, men blir litt forvirra av alle beltegreier og deksler osv.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:En time på en supercharger? Da har du vel skrudd en del før ihvertfall Jeg har ikke kjøpt enda så det er ikke noe problem foreløpig, men ser ut som jeg kanskje kan få til våren.
Stylebaren derimot,er vel kanskje mer latskap, men blir litt forvirra av alle beltegreier og deksler osv.
Det som tok tid med superchargeren var å sette på reimen. litt styr med å stramme den. alt det andre var såre enkelt. er jo bare en plate over eksosmanifoilen man setter på pluss å montere supern på denne så koble på noen slangeklemmer. Derfor anbefaller eg alle med lite mekke erfaring å kjøpe supercharger kontra turbo. skal man montere turbo så er det litt mer arbeid må bytte eksos manifoil og første eksosrøret som kan vera ett hel****** å få av. pluss borre hull i bunnpannen så man får oljereturen i bunnpanna igjen, da bør man ut med motoren for å ta av bunnpannen. ellers så får man borre spon i oljen som forusker raskt lager havari..
biXen wrote:Ja det sier seg selv at turbo er litt ekstra jobb. Men jeg har så og si aldri tatt i en motor da så, hadde neppe kasta meg i kompressorinnstallasjon
Hadde du kompressor på NBen? Det var vel ikke lenge isåfall?
Var ikkje lenge nei. eg hadde 1,6 nb eg. den hadde de ikkje ferdige kit til så eg fikk tenningsbank så skulle eg hatt det så måtte eg kjøpt noe å stille den med. men var i en dårlig periode da, blakk som få så eg solgte den. men var meget frisk bil da. var kit til 1,8 eg hadde.
Ja stemmer, samme som min du hadde, svart 1,6. HansT har vel det som trengs til den bilen til sitt kompressorkit ettersom han sa. Men jeg er litt skeptisk med sånt på en en daily driver
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Ja stemmer, samme som min du hadde, svart 1,6. HansT har vel det som trengs til den bilen til sitt kompressorkit ettersom han sa. Men jeg er litt skeptisk med sånt på en en daily driver
Ikkje noe problem det da, en nissan 200 sx kan da brukes som daily driver. er bare å få ned tenningen noen hakk, de selger masse for å lette dette.. enten kjøpe en skive man bytter ut på reimhjulet., eller kjøpe greddy emanage som man kan stille både tenning og bensin som får alt rett. var det som var planen min da. Nå bygger eg heller opp en 1,8 motor som skal nedi. Hadde bare han kødden eg kjøpte stempler av på ebay fått de sendt..