Skiltholder fra MX5-parts

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

RonnyG
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Skiltholder fra MX5-parts

Post by RonnyG »

Er det noen som vet om skiltholder fra mx5-parts http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... d/222{3}50
passer mht. norske skilt?
Noen erfaringer mht. denne?
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Jeg har også grubla litt på denne. Lurte på om selve skiltholderen følger med, eller om det bare er selve greia skiltet skal inni. Kanskje lettere å høre med Mazda forhandler.

Jeg vurderer å bare lage greia selv på ny, for nå er skiltet skeivt, og det er grenseløst irriterende :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

ditta der er vel enn sann påbyggings sak som du setter uttapå frontfangern...
ser ikke serlig bra ut i real life
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

glaibilenmin wrote:ditta der er vel enn sann påbyggings sak som du setter uttapå frontfangern...
er nok det ja.. synes heller ikke plasseringen er den peneste.. peneste er jo å montere skiltet under "haikjeften"..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
KristianV
2000 RPM
2000 RPM

Post by KristianV »

_mx5_Rune_ wrote:
glaibilenmin wrote:ditta der er vel enn sann påbyggings sak som du setter uttapå frontfangern...
er nok det ja.. synes heller ikke plasseringen er den peneste.. peneste er jo å montere skiltet under "haikjeften"..
det kan jeg skrive under på, har sånn plate på bilen min, den dagen jeg skulle flytte skiltet ned til haikjeften fant jeg ut at plata var skrudd inn i fangern og det manglet store flak med lakk rundt hullene :? så det blir nokk ny fanger på meg ettervert, synes at den skiltplata ødeleger mye på min bil iogmed at den bygger så langt fram i tillegg....
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Er enig her, skiltet skal henge helt nede. bruke som plog og fluesmekker, forrige eiger hadde en slik holder som dette, og den har lagd noen riper der den stod. så det er ikkje noe pent i ettertid om man angrer seg.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Tror ikke NB har samme festene under haikjeften som NA. Vet du noe om det Stian? Jeg har jo slik nettingdings inni der, men greide ikke kjenne noen fester på undersiden. Nå var det bikkjekaldt så jeg la meg ikke flatt heller :)

Tror heller jeg skal prøve å lage noe lurt, hehe.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
RonnyG
2000 RPM
2000 RPM

Post by RonnyG »

KristianV wrote:
_mx5_Rune_ wrote:
det kan jeg skrive under på, har sånn plate på bilen min, den dagen jeg skulle flytte skiltet ned til haikjeften fant jeg ut at plata var skrudd inn i fangern og det manglet store flak med lakk rundt hullene :? så det blir nokk ny fanger på meg ettervert, synes at den skiltplata ødeleger mye på min bil iogmed at den bygger så langt fram i tillegg....
Tror nok jeg dropper dette prosjektet ja...
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

biXen wrote:Tror ikke NB har samme festene under haikjeften som NA. Vet du noe om det Stian? Jeg har jo slik nettingdings inni der, men greide ikke kjenne noen fester på undersiden. Nå var det bikkjekaldt så jeg la meg ikke flatt heller :)

Tror heller jeg skal prøve å lage noe lurt, hehe.
Er ikkje noe klart på hverken na eller nb til å montere skiltet nede. eg bruker bare korosseri skruer eg skrur inn i plasten. :lol: ellers så er skiltmontasjen lik på både na og nb..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Mitt var montert midt i haikjeften når jeg fikk bilen - med festene "hengende" ned fra oversiden. Ubrukelig mtp. kjøling! Skrudde av, bøyde til i skrustikka og flytta hele opplegget ned under leppa foran... Heldigvis hadde det aldri vært skrudd i frontfangeren foran på noen måte.

Skiltholder, utgangspunktet - uten selve skiltplata:

Image

Resultat etter maltraktering av skiltholder, tatt med mobilkamera:

Image

Og da ble det slik:

Image

På det andre bildet vises det at skiltet ble det laveste punktet på bilen og noe vel lavt, så jeg måtte beskjære det litt; kappa vel en drøy cm over og under. Vises på det siste bildet. Skiltet skrår litt bakover, så det ser faktisk litt lavere ut enn det er.

Ikke så voldsomt fornøyd med plassering, må nok litt mere opp, så jeg tror jeg skal begynne "på nytt" og skaffe meg den nye typen skilter, og heller lage hullene litt lengre ned slik at skiltet kommer lengre opp.

Har jeg flaks så matcher blåfargen på de nye skiltene med blåfargen på bilen, men det spørs vel. :P
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 623

Post by siemens »

jeg har også mitt festet slik HAUK har, syntes det er greit at skiltet er det laveste på hele bilen, du får forvarsel på at bilen er for lav da man skal over dummper. tror skiltet mitt har reddet meg mange ganger :mrgreen:
nå skal det sies at jeg kjører MEGET pent over alle dummper i fare for og skrape opp bilen under.
er glad i ungen min jeg :roflmao
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

siemens wrote:jeg har også mitt festet slik HAUK har, syntes det er greit at skiltet er det laveste på hele bilen, du får forvarsel på at bilen er for lav da man skal over dummper. tror skiltet mitt har reddet meg mange ganger :mrgreen:
nå skal det sies at jeg kjører MEGET pent over alle dummper i fare for og skrape opp bilen under.
er glad i ungen min jeg :roflmao
Enig! :) Over fartsdumper etc. kjører jeg som en prest. Men jeg må få det bittelitt opp - halv cm el. - de skiltene der er jo av verste papp-blikk-sorten også, og tåler ingenting. Selv på motorveien blir skiltet bøyd - ene og alene pga. luftmotstanden.

Men det er vel samme kvalitet på de nye...
/Jon.
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM

Post by _mx5_Rune_ »

pass på de gamle skiltene som gull, for de nye er jo grusomt stygge, får jo bilen til å se flere tiår eldre ut..
- 12 mod i40 premium

medlem nr 542
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

_mx5_Rune_ wrote:pass på de gamle skiltene som gull, for de nye er jo grusomt stygge, får jo bilen til å se flere tiår eldre ut..
Smaken er som baken. :) Jeg synes fonten/skrifttypen på de jeg har nå er helt vederstyggelig - og vedkommende som designet dem skulle hatt seg en fik eller fjorten over kjeften. :P Hjelper ikke at de er mindre lesbare i fotobokser, og det er jo en faktor som vanligvis burde veie tungt! Men de nye... ah, blir så fint atte!

Dessuten tror jeg de gamle må leveres inn.
/Jon.
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM

Post by _mx5_Rune_ »

de gamle lever videre helt til bilen bytter eier.. men skal du til utlandet heter det at du må klistre en blå eu-lapp med norsk flagg ved siden av skiltet.. liker fonten på de forrige skiltene og skal beholde mine så lenge som de er ripe og bulkefrie som jeg håper vil si resten av mitt eie, ser mye bedre ut enn de nostalgiske nye skiltene synes da jeg.. så smaken er tydeligvis delt.
- 12 mod i40 premium

medlem nr 542
Post Reply