Motor beskrivelse 1,8 -94 mod
Moderator: Styremedlemmer
Motor beskrivelse 1,8 -94 mod
Noen som vet hvor jeg kan finne en beskrivelse med tegning til miata -94 mod (1,8liter). Har tatt av toppdekselet for å skru ut coil, ser ut som det er en tynn pakning rundt hele "blokka" men på Mazda sa de at ikke kunne se noen slik på deres overiskter. Kjøpte ny toppdekselpakning, men mener selv at det er en liten, tynn pakning til som ligger mellom..Noen som vet?
Jeg har '95 1.8, og har kun 1 pakning mellom topp og deksel. Det kan være at tidligere eier har lagt på noe pakningsstoff rundt hele, og at dette ser ut som rester av en "tynn pakning"?
Ellers anbefales det visstnok å legge på pakningsstoff i de skarpeste vinklene.
Ellers anbefales det visstnok å legge på pakningsstoff i de skarpeste vinklene.
StianS - medlem nr. 562
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Må huske å legge en klatt med rtv silikon i "bunnen" på dei 3 humpene før du legger på igjen toppdekselpakningen
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Dette er ikkje dødsviktigt,. eg bruker det ikkje, men eg bruker da disse topdeksel pakningen om igjen også eg da, så lenge det ikkje er for lenge siden eg byttet den,Totti11 wrote:hva er rtv silikon, og hvor kjøper jeg det?? kan ikke noe om dette, men lærer etter hvert
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
I følge verkstedshåndboka er det kjekt å klasse på pakning på tube i skarpe hjørner slik som ved humpen over kammene. Hos meg var det en lekkasje fra den ene bolten over manifolien hvor olje dryppet ned og lagde godlukt. Litt ekstra silkon rundt bolten her løste problemet.
Men det går vel å skifte coil uten å fjerne toppdeksel ?
Men det går vel å skifte coil uten å fjerne toppdeksel ?