Kan noen i Bergen hjelpe meg?

Forum for Vestlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Dagsun
0 RPM
0 RPM
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2007, 01:00
Status: Offline

Kan noen i Bergen hjelpe meg?

Post by Dagsun »

Har tenkt å kjøpe meg en MX-5 98 modell eller nyere, og i den forbindelse lurte jeg på om det var noen i Bergen som hadde en slik som jeg kunne prøvesitte. Hvis noen har ett pent eks til salgs så er jeg interessert. Jeg er 187 høy, går dette greit i en mk2 eventuellt mk2.5? Har prøvesittet en mk1 og denne passet ganske greit :)
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

er du lang i en mx5 så er det om og gjør og ikke ha ekstremt lange bein eller overkropp, burde ha sånn normal fordeling så du ikke tar oppi taket eller får knerne i veien, men tror du må vere nokså lang for ikke å få plass, og er vell nokså likt i na som nb.

eneste jeg har sett er en på jobb som ikke kan sitte normalt med beina i pasasjer setet han er vell rett under 2 meter, ser helt komisk ut!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
Dagsun
0 RPM
0 RPM
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2007, 01:00
Status: Offline

Post by Dagsun »

Trodde det var mindre plass i NB og spesiellt i de fra 01 og nyere pga høyere sete. Tror jeg er ganske normalt fordelt :wink:
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

jeg mener at det er mindre plass i Nb.. jeg er 193 på strømpelesten og har ingen problem med å finne en god og behagelig stittestilling i min Na.. hadde derimot problemer med å finne en god sittestilling i Nben som jeg testa før jeg kjøpte min bil.. hodet var nesten oppi taket og jeg fant liksom ikke noen behagelig måte å ha føttene på.. men som sagt tidligere er dette veldig individuelt etter den enkeltes kroppsbygning så det beste er nok om du tester det selv..

det som jeg har problemer med er å kjøre med sko, pedalene sitter såpass tett at mine sko på størrelse 46 blir vanskelig å kjøre med.. :P men å kjøre uten sko er jo bare digg da, sjikkelig behagelig og man har full pedalfølelse.. :):P
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Dagsun
0 RPM
0 RPM
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2007, 01:00
Status: Offline

Post by Dagsun »

Problemet mitt er att det ikke er noen MX5 til salgs her i området. Litt langt å reise over 30 mil for å kjøpe bil og så finne ut att bilen ikke passer :(
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Steinar »

Er 194 cm og kjører NB 1999 mod. (Har lang rygg, skonummer 45) Har ikke hatt problemer med pedalene, men med takhøyden. Fjernet ca 3-4 cm av skumgummien på undersiden av setebunnen. OK takhøyde nå.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
Post Reply