alarm til mx5
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
alarm til mx5
Er det noen så har noen gode forslag til alarm til disse bilene, eg har nå lagt ut så mye at eg vil forsikre meg litt extra. Tenkte da på en med sentrallås når eg først skal begynne med slikt,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- fatlaces
- 4200 RPM
har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.
skal nemling gjøre akkurat det samme selv, og lurer litt på hvordan jeg skal koble ledningene til P1 kontakten..

Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Det står i manualenfatlaces wrote:har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.
skal nemling gjøre akkurat det samme selv, og lurer litt på hvordan jeg skal koble ledningene til P1 kontakten..

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- fatlaces
- 4200 RPM
Grunnet min inkompetanse på dette området, så blir jeg bare forvirra av den manulen og får rynker i panna. Liker ikke når det så mange ledninger jeg ikke har bruk for. Eller kanskje jeg har bruk for dem? jeg vet ikke. Kommer nok til å poste spørsmål her når jeg endelig setter igang med installering. da skal jeg fikse dørhåndtaket på førersiden i samme slengen. lei av å måtte åpne bilen innenfraVidar wrote:Det står i manualenfatlaces wrote:har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.

Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg. Gullfiskhukommelsen min husker ikke hvordan jeg koblet ledningene. Jeg kan få sjekket det, men det blir nok ikke før snøen er vekk og temperaturen er vesentlig høyere.fatlaces wrote:har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.
Har lyst på garasje!!!
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
om du har bestilt fra mx5parts så kan jeg sikkert hjelpe degfatlaces wrote:har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.

Er det bare de dørlåsene du har bestilt, eller er det fjernstyring også?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- fatlaces
- 4200 RPM
Alarmen ble installert av Speedometerservice, så tenkte jeg kunne sette inn sentrallås selv. Kjøpte motorene på torshov bilrek, men er ganske standard greier, selvom det står Defa på pakken.TraCkinG wrote:om du har bestilt fra mx5parts så kan jeg sikkert hjelpe degfatlaces wrote:har du installert sentrallåsene enda, eller er det noe du skal gjøre ?mojo-91 wrote:Jeg har endelig klart å prioritere de tusenlappene det skulle til for å få montert en Defa 821xg med bevegelsessensor hos Norsk speedometerservice. Sentrallås bestillte jeg hos mx5parts.
skal nemling gjøre akkurat det samme selv, og lurer litt på hvordan jeg skal koble ledningene til P1 kontakten..bare ta å legg meg til på msn, så skal vi se hva vi kan klare å få til... eventuellt har shutnic vært gjennom det samme akkurat, så vi kan sikkert få deg gjennom hele prosessen
Er det bare de dørlåsene du har bestilt, eller er det fjernstyring også?
Har fått tak i den P1 kontakten også, så nå har jeg egentlig alt jeg trenger, men venter til det blir litt varmere i været...

Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Jeg ser at jeg har gitt feil opplysninger angående sentrallåsmonteringen min. Jeg monterte i sin tid dette sentrallåsystemet til det alarmsystemet jeg hadde tidligere. det var en grei jobb.
I mellomtiden tok dette alarmystemet kvelden, og det samme gjorde sentrallåsen. Jeg trodde selvsagt at disse to hendelsene hadde gjøre.stemme.
Uansett...Jeg bestillte nytt alarmsystem hos Norsk speedometerservice i vogtsgate i Oslo til den nette sum av 4800 ferdig montert med bevegelsessensor og kobling til sentrallås.
Da jeg skulle hente bilen sa de at de ikke fikk sentrallåsen til å fungere og at det var noe amatørmessig drit som noen hadde ettermontert. fyren bak disken gadd ikke en gang forklare hva han hadde gjort for feilsøking. Greit nok. Jeg skulle nok klare å finne feilen selv, og det klarte jeg og.
Drivermotoren i førerdøren hadde slitt seg i skruefesten slik at hele drivermotoren bevegde på seg istedet for bare stempelet. Jeg strammet til skruene og håpet på at dørene nå skulle låses ved hjelp av den nye Defa- remoten. det gjorde de ikke, men det gjorde de med nøkkelen i døra. etter en titt under dasjbordet ser jeg at de to ledningene som skal gå fra sentrallåsen (hjernen) og til den nye Defa-uniten ikke var koblet til.
Speedometerservice hadde altså ikke gjort jobben jeg hadde betalt dem for. Jeg hadde betalt for montering av alarm til bil med sentrallåssystem.
Da jeg leverte bilen her i morges for å få dem til å montere de to ledningene insisterte jeg på at jeg ikke skulle betale noe for dette. det kunne den sure fyren bak disken ikke love noe om.
Da jeg skulle hente bilen, krevde de 400 kroner for en halvtimes arbeid.
er det mulig!!! Hadde de gjort jobben de ble betalt for i utgangspunktet så hadde jo alt vært i skjønneste orden, nå etter at jeg hadde reparert driveren i døra. Prisen fo montering av alarm inkluderte jo montering til sentrallåssystemet, og de hadde jo utelatt to vesentlige ledninger! ARRGHH !!
Fyren bak disken så olmt på meg og sa at det der sentrallåssystemet som sitter i bilen min er noe uoriginale greier som han aldri hadde sett før, så det tok tid å finne ut hvordan det skulle monteres. Hallo!! To ledninger, hvor vanskelig kan det være?
Makan til elendig service. De folka der har vært skikkelig uggne helt siden jeg ringte dem for å bestille alarmmontering. Ikke meningen å starte noe heksejakt her, men Jeg kan ikke akurat si at jeg anbefaler det firmaet der
I mellomtiden tok dette alarmystemet kvelden, og det samme gjorde sentrallåsen. Jeg trodde selvsagt at disse to hendelsene hadde gjøre.stemme.
Uansett...Jeg bestillte nytt alarmsystem hos Norsk speedometerservice i vogtsgate i Oslo til den nette sum av 4800 ferdig montert med bevegelsessensor og kobling til sentrallås.
Da jeg skulle hente bilen sa de at de ikke fikk sentrallåsen til å fungere og at det var noe amatørmessig drit som noen hadde ettermontert. fyren bak disken gadd ikke en gang forklare hva han hadde gjort for feilsøking. Greit nok. Jeg skulle nok klare å finne feilen selv, og det klarte jeg og.
Drivermotoren i førerdøren hadde slitt seg i skruefesten slik at hele drivermotoren bevegde på seg istedet for bare stempelet. Jeg strammet til skruene og håpet på at dørene nå skulle låses ved hjelp av den nye Defa- remoten. det gjorde de ikke, men det gjorde de med nøkkelen i døra. etter en titt under dasjbordet ser jeg at de to ledningene som skal gå fra sentrallåsen (hjernen) og til den nye Defa-uniten ikke var koblet til.
Speedometerservice hadde altså ikke gjort jobben jeg hadde betalt dem for. Jeg hadde betalt for montering av alarm til bil med sentrallåssystem.
Da jeg leverte bilen her i morges for å få dem til å montere de to ledningene insisterte jeg på at jeg ikke skulle betale noe for dette. det kunne den sure fyren bak disken ikke love noe om.
er det mulig!!! Hadde de gjort jobben de ble betalt for i utgangspunktet så hadde jo alt vært i skjønneste orden, nå etter at jeg hadde reparert driveren i døra. Prisen fo montering av alarm inkluderte jo montering til sentrallåssystemet, og de hadde jo utelatt to vesentlige ledninger! ARRGHH !!
Fyren bak disken så olmt på meg og sa at det der sentrallåssystemet som sitter i bilen min er noe uoriginale greier som han aldri hadde sett før, så det tok tid å finne ut hvordan det skulle monteres. Hallo!! To ledninger, hvor vanskelig kan det være?
Makan til elendig service. De folka der har vært skikkelig uggne helt siden jeg ringte dem for å bestille alarmmontering. Ikke meningen å starte noe heksejakt her, men Jeg kan ikke akurat si at jeg anbefaler det firmaet der

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
- fatlaces
- 4200 RPM
De gjorde det de skulle for meg, men syns også de virket veldig sure. Skal ikke føle seg som en belastning når man betaler for en vare. Skal ikke fraråde noen å bruke dette firmaet, men ja, hyggelig med et smilmojo-91 wrote:Jeg ser at jeg har gitt feil opplysninger angående sentrallåsmonteringen min. Jeg monterte i sin tid dette sentrallåsystemet til det alarmsystemet jeg hadde tidligere. det var en grei jobb.

Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6