Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kan noen forklare meg hva ET er for noe, hvor går grensen på hva ET man kan ha på mx5 ?
ET er vel hvor langt fra senter (på felgen) felgen blir montert.. Om du forstår ??
Orginal E.T. er vel 40
Last edited by Vidar on 04 Mar 2007, 17:34, edited 2 times in total.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Blir vel mindre har eg hørt. men eg blir aldri helt klok på dette, et er vel også det vi kaller innpress her, og spacer man ut så blir innpresset mindre,
Har Koya GTR4, har sett disse gå for 8000+ brukt og uten dekk på bilforumet.
Ligger bilder ute på prosjekt-tråden min der du kan se klaringa, eneste er at med "bred last" i bilen subber jeg forrerst, ytterst på skjermen om du skjønner. Klokka ni om man ser rett på venstre forhjul om det er noe særlig forklaring. Men om du har 205 så blir det vel ikke noe problem.
MX-Morten wrote:Okay, takker for svar
Så da blir det vel som å si at med spacere, så kan man justere opp ET ?
Har du mye klaring mellom hjulbuene paest ?
Vil du si hvor mye du gav for koya felgene?
Forhandler om pris med en som skal selge sine nå.
Jeg kjører med org dempere, stive som fy med 40 mm senkefjærer.
Men fikk det godkjent før helga faktisk.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
Blir vel mindre har eg hørt. men eg blir aldri helt klok på dette, et er vel også det vi kaller innpress her, og spacer man ut så blir innpresset mindre,
ET blir mindre ja.. ET40 bygger mindre ut enn ET30.. dvs at om man har en felg med ET40 og bruker 10mm spacere vil man få tilsvarende ET 30..
ET blir mindre ja.. ET40 bygger mindre ut enn ET30.. dvs at om man har en felg med ET40 og bruker 10mm spacere vil man få tilsvarende ET 30..
kan du forklare hvorfor da ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Innpress er _egentlig_ "negativ offset", og skulle hatt ett "minus"-tegn foran seg.
Dvs. når dette tallet er 0 så ligger anleggsflata på felgen (mot navet) midt i felgen - den røde linja i ett av bildene. Øker dette tallet så går anleggsflata lengre ut i forhold til senter av felgen. Resultatet av dette er jo at dekket/felgen går lengre inn mot midten av bilen, og minker man innpresset så går felg/dekk lengre ut.
ble ganske forståelig det der ja hauk, skjønte ivertfall hva du mente.. som sagt, men ET 0 vil anleggsflaten ligge i midten av felgen,, dette gjør at halvparten av felgen er på hver side av anleggsflata, med andre ord får man en brukbar kant på felgen.. ved et 40 vil anleggsflata ligge 40mm lenge ut, og det vil være 40mm mindre kant, og dermed vil også felgen bygge 40mm mindre ut.. om man skal ha breiere felg må man ofte minske innpress (eller bruke spacer) for å unngå at felgen subber på innsiden av skjermen eller mot forstillingen..
er sinnsykt vanskelig å forklare dette med ord, synd jeg solgte bøkene fra vk1 kjøretøy, der stod det nemlig en enkel og genial forklaring på akkurat dette..