Jeg solgte mx-5en min i høst og prøvde meg på et annet bilmerke, men det holdt ikke lenge. Nå er jeg på vei tilbake til det eneste rette. Jeg kommer til å satse på en ny eller nesten ny mx-5, og jeg så faktisk for meg at jeg ville vente et par år og kjøpe en 2007-modell med hardt foldetak. I går var jeg innom mazda-forhandleren i distriktet, og der fikk jeg se en bil med den nye takløsningen. Jeg ble skikkelig i tvil, for jeg vet ikke helt om jeg likte det jeg så. I profil synes jeg faktisk bilen så litt snodig ut - som om kupeen var en liten kuppel, og jeg fikk litt "Megane-cab"-følelse (uten sammenligning forøvrig). Dessuten gjør det lakkerte dekselet som skjuler taket når det ligger nede, at bakstussen virker for lang og kupeen kort (også en del av megane-følelsen).
Jeg kommer ikke til å bruke bilen om vinteren, og da er det kanskje ikke nødvendig med hardt tak? Det som trekker i retning hardt tak, er mindre vedlikehold og at det er elektrisk.

Hos Mazda-forhandleren har de også en 2006-modell 2.0 Sport som jeg kan få for 350 000 inkl om.reg (kjørt 4000 km). Det er jo forsåvidt et kupp (selv om kona ikke mener det er det...). Ankepunktet mot den er fargen (koksgrå - jeg vil ha rød eller svart), og så synes jeg også at interiørfargen var litt kjip - lys brun. Setene var fine i den fargen, men plasten mellom setene så utrolig simpel ut. Jeg håper jeg har disiplin nok til å spare et drøyt år til og kjøpe en 1-2 år gammel bil, men vi får se hva som skjer...
Men spørsmålet her er - har dere sett den nye takløsningen "live"? Hva synes dere? Selv ble jeg altså litt skuffa. Det inntrykket jeg hadde fått ut fra bilder, var ganske positivt. "Live" var rett og slett en annen sak. Det var liksom ikke en mx-5.
PS. Jeg har vært medlem i klubben i flere år, men får rett og slett ikke skrevet innlegg når jeg har logget meg inn med det "gamle" nicket".
Tor