Dirrelyd i bagasjerom
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Dirrelyd i bagasjerom
Noen som har peiling på hva som kan dirre i bagasjerom? Jeg trodde først det var eksosen, men nå hører jeg det når jeg lukker bagasjerommet også, en svak metallisk dirring. Skikkelig irriterende 

-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Min bil har også en dirre/dure-lyd som høres ut som om den kommer fra eksosen. La første gang merke til den etter å ha kjørt noen runder på Nürburgring i fjor. Tenkte kanskje det varmen, samt "humpene" på banen, hadde gjort at noen fester hadde fått kjørt seg litt..
Lyden inntreffer oftest hvis jeg gir forsiktig gass fra lav fart i 2. gir.
Har også tenkt å sjekke rundt i bagasjerommet etter noe som kan dure. Men, håper at anlegget synger på siste verset så jeg får bytta det ut med noe grøvre
Lyden inntreffer oftest hvis jeg gir forsiktig gass fra lav fart i 2. gir.
Har også tenkt å sjekke rundt i bagasjerommet etter noe som kan dure. Men, håper at anlegget synger på siste verset så jeg får bytta det ut med noe grøvre

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Jeg har hatt noe slikt på min også - men det kom og gikk uten at jeg gjorde noe.
Hvis man ikke klarer å fjerne årsaken kan man jo i verste fall bøte på symptomene; tape el. rundt stagene. Det kan jo også hjelpe i "feilsøkingsøyenmed"... blir lyden borte/forandres da så vet du jo med sikkerhet hva som lager lyden.
Hvis man ikke klarer å fjerne årsaken kan man jo i verste fall bøte på symptomene; tape el. rundt stagene. Det kan jo også hjelpe i "feilsøkingsøyenmed"... blir lyden borte/forandres da så vet du jo med sikkerhet hva som lager lyden.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
disse pinnene er til å holde bagasjelokket ditt oppe når du løfter det opp!! enkelt å greitbiXen wrote:Er litt usikker på hva de er til de der. Men tipper den underste har blitt bøyd opp av en koffert, og dirrer da sammen iblant i fart og tomgang. Kan prøve noe sånt ja.

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no