Diff'en har daua.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Diff'en har daua.

Post by Sladd »

Da har vel første diff'en gått, uten at jeg egentlig sjønner hvorfor.
Det begynte vel som en svak ulyd i drivverket i vinter når jeg kjørte den til vinterlagring/skru-sted. Nå har det endt opp i sterk ulyd, olje blanda med kvernet metall som renner fra simringen ved mellomakselen. Det eneste som er positivt med det her er vel at det ikke kommer til å ruste rundt der de neste 2 årene.
Jeg kan jo håpe at det bare er et lager, men med den gnagelyden og bremsen jeg hadde de siste 100metrene før jeg var hjemme gjør at jeg tviler på det.

Her er et par bilder av herligheten.
Image

Image
Last edited by Sladd on 25 Apr 2007, 15:14, edited 1 time in total.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

Er det noen som vet hva som befinner seg på andre siden av oljesølet?
Er det bare å ta sikte på å skaffe seg en ny diff.?
Litt deppa nå.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ser du har turbo, og 1.6 bil. overhengende fare for at du har gjort den klassiske greia og vraka dreva på diffen din da ja.. 1.6 diffen er berykta for å ikke tåle turbobruk over tid, eller noen ganger over veldig kort tid..
eneste vettuge løsninga er nok å prøve å få tak i en oppgradering i samme slengen.. (min 1.6 diff holdt forresten 20 minutter..)

en 1.6 diff komplett med mellom og drivakslene fra en nb, eller 1.8 diff fra na, med tilhørende aksler, er bolt on i bilen din, og vil løse problemet permanent da de er mye sterkere enn den du nylig har knust.
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

HF-mx5T wrote:ser du har turbo, og 1.6 bil. overhengende fare for at du har gjort den klassiske greia og vraka dreva på diffen din da ja.. 1.6 diffen er berykta for å ikke tåle turbobruk over tid, eller noen ganger over veldig kort tid..
eneste vettuge løsninga er nok å prøve å få tak i en oppgradering i samme slengen.. (min 1.6 diff holdt forresten 20 minutter..)

en 1.6 diff komplett med mellom og drivakslene fra en nb, eller 1.8 diff fra na, med tilhørende aksler, er bolt on i bilen din, og vil løse problemet permanent da de er mye sterkere enn den du nylig har knust.
Det var vel egentlig kansje ikke annet å forvente siden lyden var der før jeg satt på turbo. Jeg får skru av hele greia og inspisere når det har sluttet å regne. Takk for svar :)
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

Har fått pris på ny diff., mellom aksling og stikk akslinger på 7500,- svenske.
ca. 6500,- norske er dette riktig pris?
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Vist den prisen er for en med torsen så er det slettes ikkje ille
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Sånn kan det gå..

Post by Sladd »

Her er noen bilder av hvordan det så ut inni diff'en min etter havari.

En ekstra stripe med tenner??
Image

Tror ikke den er orginal.
Image

Spon i alle retninger.
Image

Jaja, sånn kan det gikk.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Post Reply