Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da har vel første diff'en gått, uten at jeg egentlig sjønner hvorfor.
Det begynte vel som en svak ulyd i drivverket i vinter når jeg kjørte den til vinterlagring/skru-sted. Nå har det endt opp i sterk ulyd, olje blanda med kvernet metall som renner fra simringen ved mellomakselen. Det eneste som er positivt med det her er vel at det ikke kommer til å ruste rundt der de neste 2 årene.
Jeg kan jo håpe at det bare er et lager, men med den gnagelyden og bremsen jeg hadde de siste 100metrene før jeg var hjemme gjør at jeg tviler på det.
Her er et par bilder av herligheten.
Last edited by Sladd on 25 Apr 2007, 15:14, edited 1 time in total.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
ser du har turbo, og 1.6 bil. overhengende fare for at du har gjort den klassiske greia og vraka dreva på diffen din da ja.. 1.6 diffen er berykta for å ikke tåle turbobruk over tid, eller noen ganger over veldig kort tid..
eneste vettuge løsninga er nok å prøve å få tak i en oppgradering i samme slengen.. (min 1.6 diff holdt forresten 20 minutter..)
en 1.6 diff komplett med mellom og drivakslene fra en nb, eller 1.8 diff fra na, med tilhørende aksler, er bolt on i bilen din, og vil løse problemet permanent da de er mye sterkere enn den du nylig har knust.
HF-mx5T wrote:ser du har turbo, og 1.6 bil. overhengende fare for at du har gjort den klassiske greia og vraka dreva på diffen din da ja.. 1.6 diffen er berykta for å ikke tåle turbobruk over tid, eller noen ganger over veldig kort tid..
eneste vettuge løsninga er nok å prøve å få tak i en oppgradering i samme slengen.. (min 1.6 diff holdt forresten 20 minutter..)
en 1.6 diff komplett med mellom og drivakslene fra en nb, eller 1.8 diff fra na, med tilhørende aksler, er bolt on i bilen din, og vil løse problemet permanent da de er mye sterkere enn den du nylig har knust.
Det var vel egentlig kansje ikke annet å forvente siden lyden var der før jeg satt på turbo. Jeg får skru av hele greia og inspisere når det har sluttet å regne. Takk for svar
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================