Mazda mx5 med 4 porta gasssjeld,
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Mazda mx5 med 4 porta gasssjeld,
Hei er det noen i norge som har dette, eller vet om hvor mye hk man kan få med dette, eg vurdere å bygge en na tuned motor, blir en 1,8 med høykomp og portet topp, pluss disse gassspjelda, på toyota ae86 så klarer de jo å få ut endel med slikt oppsett,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Vet ikke om noen i norge som har et slikt oppsett men bør vel være mulig med minst 170hk med NA trimmet 1,8l, kansje mer hvis du borer opp til ca 2l.
Fant en link med en drøss med kammer og motor bling til MX5
http://www.kempower.be/mazda/MX-5/MX5_choice.htm
Fant en link med en drøss med kammer og motor bling til MX5
http://www.kempower.be/mazda/MX-5/MX5_choice.htm
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Det er absolutt mulig å ta ut slike krefter fra en NA motor, men regn med å bruke MYE penger! NA-tuning koster skjorta pr HK i forhold til f.eks turbo el. kompressor. Mye bra info her:
http://members.aol.com/solomiata/CheapHP.html
http://members.aol.com/solomiata/CheapHP.html
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Koster nok penger ja, men det må man regne med uansett, vil gjerne ha en motor eg slipper å bekymre meg for teknisk kontroll. Og har allerede montert link ecu som skal klare å styre dette, grenrør har eg, Stempler osv må man bytte om man skal overhale uansett, så da kjøper man 11-1 istedet for 9-1. motoren eg har nå selgest og får dekket inn litt tap i eventuelt bytte til en annen motor.. Klarer eg å få samme draget eg har nå med supercharger så er eg fornøyd.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Dette er i mine planer...
Vil seie det ikkje er snakk om kor mange hester man får i en motor, men heller hvordan motoren "oppfører" seg, effektkurve-respons osv
mangen måter å bygge opp en slik motor,
-ka med å gå tilbake litt-dobble webere
på 8000rpm.!
-susuki gsxr trottelbodies
-komplette sett fra feks http://www.chikaramotorsports.com/catal ... .php?cat=1
http://www.fuji-racing.com/ er pop borte i statene
Her er i goside med mye info!
http://clubroadster.net/forum/viewforum ... 8709486b95
andrew
Vil seie det ikkje er snakk om kor mange hester man får i en motor, men heller hvordan motoren "oppfører" seg, effektkurve-respons osv
mangen måter å bygge opp en slik motor,
-ka med å gå tilbake litt-dobble webere

-susuki gsxr trottelbodies
-komplette sett fra feks http://www.chikaramotorsports.com/catal ... .php?cat=1
http://www.fuji-racing.com/ er pop borte i statene
Her er i goside med mye info!
http://clubroadster.net/forum/viewforum ... 8709486b95
andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
-
- Status: Offline
har kjørt litt hardtrimmet sugemotor med lite volum, hissig respons og drag som en yaris til 4500 rpm er greiene jeg husker, og en lyd til å drepe for..
dette var en lotus elise 1.8 med drøye 200 hester på bakhjula med sugemotor. 8O orginalen var 120 i motor..
kult å leke med om man klarer å holde den på kam hele tida, ellers er det kjedelig.. denne var heller ikke noen billig sak.. sikkert mulig å hente endel hester av mx5 og, men koster skjorta å bygge det bra og få ut mye effekt..
dette var en lotus elise 1.8 med drøye 200 hester på bakhjula med sugemotor. 8O orginalen var 120 i motor..
kult å leke med om man klarer å holde den på kam hele tida, ellers er det kjedelig.. denne var heller ikke noen billig sak.. sikkert mulig å hente endel hester av mx5 og, men koster skjorta å bygge det bra og få ut mye effekt..