Billige slanger og varme.. Dårlig kombinasjon!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Billige slanger og varme.. Dårlig kombinasjon!

Post by Stian »

Etter å ha mistet noe ladetrykk og fått tomgangsfusk i det siste, begynte jeg i kveld demonteringen for å finne ut hva som kunne være galt. Fant rimelig kjapt ut hvor feilen lå:
Image
Viser seg at han som monterte IC'en har brukt en billig slange på det eneste stedet der den burde vært orntlig - rett ut fra turboen i den delen som vendte innover mot eksos-manifolden og eksos-huset på turboen. Greit å finne problemet iallefall :-)

Så da spyr eg: Duger det med vanlig silicon her, eller bør man til med noe varmehemmende greier rundt? Blir jo sånn passelig varmt i dette området, men har litt begrenset med plass pga oljereturen... Mener foresten å huske at HF hadde noen kjølevannsslanger som led samme skjebne i dette området.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

få se bilde av innstallasjonen din..
Normalt holder det kjempe med høykvalitets silicone slanger ala samco. den kjølevannslangen jeg smelta/brant var pga den lå fysisk innpå eksosdeler over tid(lysende eksosdeler er tydeligvis for varme for selv de beste slangene :P )
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Hehe.. Sant nok - hovedproblemet var nok bare at slangene som var brukt var av usedvanlig dårlig kvalitet! Slik ser det ut nå etter at jeg bytta ut slangen. Har surra den med litt av den stoffet som fulgte Greddy-kitet. Satser på at dette ikke skjer igjen nå!
Image
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Post Reply