justering av vippelykter

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267
Status: Offline

justering av vippelykter

Post by mojo-91 »

Har hatt min 91-modell på eu-kontroll, og dessverre ble den underkjent på grunn av at lyktene mine ikke er riktig justert.

Er det noen som har justert disse selv, eller bør man få et verksted til å gjøre jobben? Jeg fikk en 2`er på blinklysene mine også. Har gjort park/blink skiftet for noen år siden og lyspærene som sitter der har blitt litt blasse med årene. Flisespikkeri synes nå jeg da, men det hadde virkelig vært surt å måtte ta bilen tilbake til kontroll bare for å vise at man har skiftet til nye blinklyspærer.
flisespikkeri!!!
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Paest
2000 RPM
2000 RPM

Post by Paest »

justering av lys kan være litt tricky, men du kan sikkert få det til om du stiller den opp mot en vegg og har litt peiling på hvordan lysmønsteret bør være (les: google)
ellers har jeg sett priser nede til 150kr for justering lys på verksted, som jeg selv synes er rimelig med tanke på at man har optimalt med lys når skumringa kommer i høst.

ellers er det greit med verksteder som har gratis etterkontroll, for slikt flisespikkeri. ;)
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 163

Post by KnutH »

Hm, den eneste riktige måten blir vel å få justert lysa med apparat da. Merkelig at verkstedet du tok kontrollen på ikke gjorde det mens de holdt på, det tar jo ikke mer enn 4 minutter å justere begge lyktene. Jeg har alltid tatt kontrollen hos Vegvesenet, de fikser sånt småtteri mens de tar kontrollen, og en eventuell etterkontroll er gratis.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267

Post by mojo-91 »

hadde kontroll hos naf.
Hadde kanskje lønnet seg å brukt et verksted istedet....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Post Reply