Mazdaspeed som den burde være.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Mazdaspeed som den burde være.

Post by arildh »

Da fikk jeg endelig tunet Hydra ECU nok til å teste litt kjøring.

Å tune Idle måtte jeg bare gi opp pga. sinnsyk tomgang som hoppet mellom 3-4000. Nappet til slutt ut ICS kontakten så nå går den uten tomgangsmotor kun stilt inn med idle skruen på spjeldet. Har en dialog med Jeremy hos FM så jeg håper å få noen tips ang PWM verdier og PID da ikke en DRITT av det jeg la inn i går hadde noen effekt på pulsingen mellom 3-4000.

Fikk montert WBO2 og autotunet litt i kveld. Alle verdier er helt standard. ca. 0.6 bar, 7500 rpm limit, 91 oktan tenning. Det går faktisk sinnsykt bra allerede. Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500. Spinner løst i 2 gir ved pådrag og greier. Morro å tenke på at dette er et super safe oppsett for 91 oktan sørpe og på bare 0.6 bar. Jeg har tenkt meg på Rudskogen på søndag så det blir vel masse eksperimentering på banen med både turbotrykk og tenning om alt fungerer videre.
Til dere som har MSM på vei eller enda ikke fått stappa inn ting under panseret er det bare å glede seg (men forvent mye banning for å få idle bra....)
Hører gjerne fra andre med Hydra rundt erfaringer med ICS.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Prøvde du oppsettet slik det kom fra FM uten å forandre noe?

Ellers gir du jo tilbakemeldinger som jeg håpet :)

...har flybillett til Oslo fredag, så da slipper kit'et mitt å vente særlig lenger ;)

Hvordan vil du si aks føles i forhold til stock MSM....?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Nå kjører jeg vel ikke noe mer trykk en org (så fremt resikr ventilen fortsatt er tett) men det kommer mye før og varer jo helt til 7500. Husker ikke helt hvordan det var org da det har vært noen turer etter eksosen kom på også. Dette er jo bare en start så får vi se hvor det ender.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Du må komme med noe 0-100 data og den slags da etter du har fått testa litt, sånn cirkus forskjell fra originalt osv. Tror en MSM blir min neste bil.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

At du har flytta turtallsperra lover bra for en evt. Ringen-tur neste år :wink:
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

godt å høre at det hjalp, den kjentes jo noe "strupet" ut i orginal utførelse...
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Post by EspenAndre »

arildh wrote:Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500.
er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Post by biXen »

EspenSort92 wrote: er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først :)
Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Post by EspenAndre »

biXen wrote: Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?
Ja men du må kjøpe alt i kit'et, og Hydra i siste bestilling..
(men seff. kan man bestille i så mange/få omganger som man vil)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply