Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Til alle dere der ute som har noe spørsmål angående gt-r utgaven av mx-5 så har jeg her fått noe info.
Sendte en mail til mazda sveits angående spørsmål om gt-r'en, og her er svaret jeg fikk.
"Dear Sir, we cannot tell how many were manufactured, but here as some of the differences with the stock version:
- Eibach springs
- aluminium decorations on the dashboard
- black leather interior
- limited edition number
- sporty stripes (exterior)
- Hardtop
Willkommen in MX-5 GTR Forum.... kan noen språket?
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
The MX-5 GT-R 1.8 was a Swiss special version.
Only 200 units were sold from 1998 to 2001.
The main differences with the "normal" MX-5 offered at the time were:
- The GT-R was sold as "coupé" and was available only with body colored hardtop.
- Normally, the GT-R had black or white (depending on exterior colour) racing stripes, although the customer could choose to have the car without them.
- The other significant difference was that the seats had a special leather trim, built in Switzerland.
This is what we could find out about the MX-5 GT-R. We hope it answers your question. With best regards Marketing DepartmentMazda (Suisse) SA
Så der har vi det....Det ble laget 200 eksemplarer av GT-R'en
Helt vilt Kim, da var det som ryktene 200 eksemplarer.
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
Uten å tråkke noen på tærne synes jeg det er litt rart og på grensen til umoralsk av Mazda i Sveits å selge en utgave med GT-R navnet, og en liksom limited edition... og så er det i utgangspunktet bare en helt vanlig MX-5 med andre skinnseter og eibach fjærer..
Det er jo nesten en fornærmelse mot "ordentlige" GT-R versjoner rundt omkring i bilverdenen..