Dokumentasjon på råkarosseri

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Igjennom mine snart 6 år med MX5 kjenner jeg til 4stk som har klart og få godkjent med turbo. I hovedsak så er det BBR dokumentasjon de har støttes seg på slik jeg ha frorstått det av diverse diskusjoner opp igjennom her på forumet. Tror siste tilfellet jeg vet av var tidlig 2004.
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Uffh ja. Men de BBR dokumentasjonen kan man ikke støtte seg til lenger. Han på biltilsynet mente de var for uklare. Og sa at de som hadde fått turbo godkjent opp til 150 hk uten å oppgradere bilen hadde fått det godkjent ved en feil. :?
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Var min gamle bil som ble godkjent i Tr.heim, men som skrevet på forumet før så var nok dette en glipp fra vegvesenet sin side.

Tror nok de har begynt å få opp øynene mer for hva de godkjenner framover.


Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Heldig gris. Ja, han sa at det var en glipp ja :wink: Men tror du kanskje de har regnr. mitt nå? jeg har ikke oppgitt det eller noe sånt. Men jeg parkerte utenfor. Slik at jeg kan få montere turboen uten å bli tatt ved første politikontroll??!! :wink:
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Tror nok at vegvesenet generelt kommer til å ha strengere og flere kontroller sammen med andre etater framover. Virker slik på personer jeg har pratet med iværtfall.

Tror nok ikke de har notert opp nr. på bilen din :)
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

hehe, det var bra :wink: Han sa at jeg kom til å få en mangel lapp dersom jeg ble tatt uten godkjenning. Hva innebærer det? At jeg må inn til kontroll etter en hvis tid også må jeg ha tatt av turbo'n og m\ha mtoren orginal? er litt grønn på disse tinga. :roll:
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Jeg var i kontakt med en i region nord bodø, angående turbo. Han var meget hyggelig, og han viste hvor en skulle skaffe papirer for å få dette godkjent.
Jeg husker ikke navnet til han lengre, og grunnen til at jeg la det på is var at jeg har en import bil noe som gjorde at det ble alt for dyrt å få den godkjent da.
Det som han sa den gangem, var at det som jeg måtte være nøye med var å innvolvere de som skulle godkjenne bilen helt fra starten av.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Post Reply