Greddy turbokit i 1992 mod mx5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
fredriko
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Greddy turbokit i 1992 mod mx5

Post by fredriko »

Hei jeg lurer på og kjøpe meg Dette kitet: http://www.turbofun.no/product/10316/10 ... o_kit.html
Men bilen min er helt original og jeg har ikke alverden med penger og legge ut, men er dette kitet noe og anbefale? skal bare øke med en 50 hester ca og lurer på om det er noe annet mekanisk eller elektrisk i bilen jeg må oppgradere for og bruke dette kitet?
Takker for svar :)[/url]
jeje mx5 ftw :D
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

greddy kittet er i utgangspunktet et veldig basic kit, som passer kun på 1.6 modellene.. bytte skruene osv med litt bedre kvalitet deler så funker det bra. alt man trenger for å kjøre med kittet følger med.
StianF

Post by StianF »

jeg vil anbefale deg å sjekke dette kittet i stede :

http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... BEGiS.html
fredriko
0 RPM
0 RPM

Post by fredriko »

Tusen takk for responsen, hjelper meg virkelig ;) tror jeg har bestemt meg for Greddy kittet men det jeg lurer på er at jeg må ikke forsterke noen mekaniske motordeler eller justere tenninga elns sant ? det er bare plug & play for og si det enkelt :)
Og hvordan justerer jeg ladetrykket ?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

kjøper du greddy kittet, så må tenninga justeres som en del av monteringa.. og trykket skal du ikke røre.. for da er resten av greiene ikke riktig satt opp lenger.. . har du noen som helst planer om oppgradering i framtida.. kjøp bell kittet. enorm kvalitetsforskjell på deler , og lite prisforskjell
fredriko
0 RPM
0 RPM

Post by fredriko »

greit satt og kikka litt på Bell kittet nå, det ser forsovet greiere ut ;) men må noe justeres der ?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

tenning må sikkert justeres en smule der og..
fredriko
0 RPM
0 RPM

Post by fredriko »

Hvordan gjøres det? må jeg koble til diagnose pc elns da?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

tenningslampe osv på gamlemåten
JG
500 RPM
500 RPM

Post by JG »

Bestill Begi s kittet fra statene,du får mye mer igjen for pengene.
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
fredriko
0 RPM
0 RPM

Post by fredriko »

HF-mx5T wrote:tenningslampe osv på gamlemåten
Hvordan funker det da ? har aldrig gjort det.
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

er meget enkelt. Du trenger:
-en tenningslampe (ca 250 på biltema)
-12mm fastnøkkel
-skrujern for å stille tomgang
-binders (eller liten tynn ledning)

Først åpner du diagnose kontakten som er like ved luftfilteret. Der setter du en oppbøyd binders nedi slik at du kobler sammen punktene GND (ground) og TEN (test engine). Så starter du motor og justerer tomgang om nødvendig til ca 850-900 rpm.
Så kobler du til tenningslampen på fremste pluggledning og henter strøm fra den blå kontakten like ved luftfilter. Da er det bare å løsne 12mm bolten på Crank Angle Sensor (CAS) som sitter på bakkant av toppen og vri den mens du følger med på tenningslampen etter hvert. når hu har ønsket fortenning er det bare å skru sammen. Ta gjerne å sjekk en gang til med lampen at ikke CAS har forskjøvet seg.. SÅ er det bare å stoppe bilen og fjerne binders og lampe...

Tror dette skal være alt... Er tatt litt fra hukommelsen dette med turtall og slikt da Workshop manualen min ligger i verkstedet... Er noe galt er det nok folk her til å supplere..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Ole wrote:er meget enkelt. Du trenger:
-en tenningslampe (ca 250 på biltema)
-12mm fastnøkkel
-skrujern for å stille tomgang
-binders (eller liten tynn ledning)

Først åpner du diagnose kontakten som er like ved luftfilteret. Der setter du en oppbøyd binders nedi slik at du kobler sammen punktene GND (ground) og TEN (test engine). Så starter du motor og justerer tomgang om nødvendig til ca 850-900 rpm.
Så kobler du til tenningslampen på fremste pluggledning og henter strøm fra den blå kontakten like ved luftfilter. Da er det bare å løsne 12mm bolten på Crank Angle Sensor (CAS) som sitter på bakkant av toppen og vri den mens du følger med på tenningslampen etter hvert. når hu har ønsket fortenning er det bare å skru sammen. Ta gjerne å sjekk en gang til med lampen at ikke CAS har forskjøvet seg.. SÅ er det bare å stoppe bilen og fjerne binders og lampe...

Tror dette skal være alt... Er tatt litt fra hukommelsen dette med turtall og slikt da Workshop manualen min ligger i verkstedet... Er noe galt er det nok folk her til å supplere..

Gjør det på varm motor, så går den jevnere og sannsynligvis på riktig turtall.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

godt poeng....
Ellers kan jeg bare si at om du enten velger greddy eller Begi så er instalasjonen bare kos og ganske rett fram... Du blir nok fornøyd uansett hva du velger.. men for å si det slik, hadde BEGI-S eksistert da jeg handlet hadden nok jeg lagt ut det lille ekstra ja.. mye bedre når du får lyst på mer ladatrykk... og det får du... 8)
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
BAE
6500 RPM
6500 RPM

Post by BAE »

Her ligger oppskrifta på å stille tenninga:
http://www.miata.net/garage/ignition.html#timing
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S