Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei jeg lurer på og kjøpe meg Dette kitet: http://www.turbofun.no/product/10316/10 ... o_kit.html
Men bilen min er helt original og jeg har ikke alverden med penger og legge ut, men er dette kitet noe og anbefale? skal bare øke med en 50 hester ca og lurer på om det er noe annet mekanisk eller elektrisk i bilen jeg må oppgradere for og bruke dette kitet?
Takker for svar [/url]
greddy kittet er i utgangspunktet et veldig basic kit, som passer kun på 1.6 modellene.. bytte skruene osv med litt bedre kvalitet deler så funker det bra. alt man trenger for å kjøre med kittet følger med.
Tusen takk for responsen, hjelper meg virkelig tror jeg har bestemt meg for Greddy kittet men det jeg lurer på er at jeg må ikke forsterke noen mekaniske motordeler eller justere tenninga elns sant ? det er bare plug & play for og si det enkelt
Og hvordan justerer jeg ladetrykket ?
kjøper du greddy kittet, så må tenninga justeres som en del av monteringa.. og trykket skal du ikke røre.. for da er resten av greiene ikke riktig satt opp lenger.. . har du noen som helst planer om oppgradering i framtida.. kjøp bell kittet. enorm kvalitetsforskjell på deler , og lite prisforskjell
er meget enkelt. Du trenger:
-en tenningslampe (ca 250 på biltema)
-12mm fastnøkkel
-skrujern for å stille tomgang
-binders (eller liten tynn ledning)
Først åpner du diagnose kontakten som er like ved luftfilteret. Der setter du en oppbøyd binders nedi slik at du kobler sammen punktene GND (ground) og TEN (test engine). Så starter du motor og justerer tomgang om nødvendig til ca 850-900 rpm.
Så kobler du til tenningslampen på fremste pluggledning og henter strøm fra den blå kontakten like ved luftfilter. Da er det bare å løsne 12mm bolten på Crank Angle Sensor (CAS) som sitter på bakkant av toppen og vri den mens du følger med på tenningslampen etter hvert. når hu har ønsket fortenning er det bare å skru sammen. Ta gjerne å sjekk en gang til med lampen at ikke CAS har forskjøvet seg.. SÅ er det bare å stoppe bilen og fjerne binders og lampe...
Tror dette skal være alt... Er tatt litt fra hukommelsen dette med turtall og slikt da Workshop manualen min ligger i verkstedet... Er noe galt er det nok folk her til å supplere..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Ole wrote:er meget enkelt. Du trenger:
-en tenningslampe (ca 250 på biltema)
-12mm fastnøkkel
-skrujern for å stille tomgang
-binders (eller liten tynn ledning)
Først åpner du diagnose kontakten som er like ved luftfilteret. Der setter du en oppbøyd binders nedi slik at du kobler sammen punktene GND (ground) og TEN (test engine). Så starter du motor og justerer tomgang om nødvendig til ca 850-900 rpm.
Så kobler du til tenningslampen på fremste pluggledning og henter strøm fra den blå kontakten like ved luftfilter. Da er det bare å løsne 12mm bolten på Crank Angle Sensor (CAS) som sitter på bakkant av toppen og vri den mens du følger med på tenningslampen etter hvert. når hu har ønsket fortenning er det bare å skru sammen. Ta gjerne å sjekk en gang til med lampen at ikke CAS har forskjøvet seg.. SÅ er det bare å stoppe bilen og fjerne binders og lampe...
Tror dette skal være alt... Er tatt litt fra hukommelsen dette med turtall og slikt da Workshop manualen min ligger i verkstedet... Er noe galt er det nok folk her til å supplere..
Gjør det på varm motor, så går den jevnere og sannsynligvis på riktig turtall.
godt poeng....
Ellers kan jeg bare si at om du enten velger greddy eller Begi så er instalasjonen bare kos og ganske rett fram... Du blir nok fornøyd uansett hva du velger.. men for å si det slik, hadde BEGI-S eksistert da jeg handlet hadden nok jeg lagt ut det lille ekstra ja.. mye bedre når du får lyst på mer ladatrykk... og det får du...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP