Støtdempere og senking 50mm

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Sire
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Støtdempere og senking 50mm

Post by Sire »

Kom på at jeg har liggende tuv-godkjente senkefjærer i garasjen som jeg ikke har montert. Vurderte å bestille coiloversett men bruker heller disse fjærene jeg har og bestiller støtdempere i stedet.

Nå har det seg slik at disse fjærene senker 50 mm. Konidemperene jeg har sett på går til ca. 40 mm. Sendte en mail til auto-supply men de kunne ikke skaffe støtdempere til senking på 50 mm.

Noen som vet hvilke alternativer jeg har å velge i vedr. støtdempere til disse fjærene jeg har? Justerbare konidempere til 40mm går kanskje bra allikevel?
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 670

Post by Banzaibaggen »

Jeg er ikke sikker på om jeg forstod deg rett, men er det gule koni du har som senker 40 så vil det si at du har senket 90 :shock:. Er det derimot koni som erstatter orginal dempern kan det være at demperne vil bånne før det tar i bumpstops`a. Da vil det være tilstekelig å kjøpe noen dempere beregnet på senking som gule koni.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Sire
0 RPM
0 RPM

Post by Sire »

Banzaibaggen wrote:Jeg er ikke sikker på om jeg forstod deg rett, men er det gule koni du har som senker 40 så vil det si at du har senket 90 :shock:. Er det derimot koni som erstatter orginal dempern kan det være at demperne vil bånne før det tar i bumpstops`a. Da vil det være tilstekelig å kjøpe noen dempere beregnet på senking som gule koni.
Tror du må lese innlegget en gang til. Jeg skal kjøpe forkortede dempere og lurer på hvilke dempere som passer til fjærer som senker 50mm.
Post Reply