Hentet bilen - vårtegn!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Hentet bilen - vårtegn!

Post by eito6260 »

Det finnes vel ikke sikrere tegn på at våren og sommeren er i anmarsj enn at en henter ut bilen fra vinterlagring? Det gjorde jeg på torsdag. Det var bare å starte opp, justere ned lufttrykket i dekka og suse av gårde!

I dag har været vært ganske fint, og bilen har fått lufta seg. Til og med en tur uten tak - til tross for maks 8 grader i skyggen. Det er mindre turbulens i NC enn NA, merker jeg.

Da jeg hentet bilen på en låve i distriktet, så jeg at en del folk dreiv og mekka i underetasjen. Det viste seg at MG-klubben leier mekkelokaler der. Det så koselig ut, og de trenger jo et sted å mekke! Jeg har hatt MX-5 på den låven flere vintre, og jeg har aldri trengt å gjøre annet enn å sette batteriet i og vri om nøkkelen. Med MG er nok mekking en større del av bilholdet enn kjøringa :wink:

Her er et bilde fra i dag. Med taket oppe. Jeg har blinga bilen litt til - kromma dørhåndtak. Det gjorde seg, synes jeg.

Image

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

hadde en lengre tur med taket nede i solskinn i mazdaspeeden i dag:)
våren er herlig
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
eito6260
1000 RPM
1000 RPM

Post by eito6260 »

Helt enig!

Med vinduene oppe, varmeapparatet satt til 24 grader og setevarmen på full guff, ble det nesten for varmt da jeg hadde meg en runde inspirert kjøring i distriktet i dag. Veiene mellom Bryne og Ålgård er herlige mx-5-veier. Jeg hadde bare tid til å stoppe og ta ett bilde!

Image

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
Post Reply