Twincooler eller ikke?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Twincooler eller ikke?

Post by Stian »

Er på jakt etter bedre kjøling til årets sesong og det har dukket opp en ny problemstilling etter at man nå får bestillt PWR's twincooler fra div sjapper på Ebay. Dette er såvidt jeg kan se samme som FM solgte.

PWR-saken går for ca.600$ som er ganske likt prismessig med en 37mm Koyo radiator og et Mocal oilcooler kit. Det store spørsmålet er dermed om det er verdt styret med å montere en ekstern oljekjøler, eller bare å hive inn den ferdige løsningen fra PWR?
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Den der så virkelig fin ut. Innkjøp av en slik en må seriøst vurderes.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Ser veldig bra ut den der. Jeg hadde min under skjermen på NA og da var det begrenset med luftgjennomstrømming da NA ikke har de kjekke tåkelysene som kan ofres for tilgang til luft.
Her er jo plassering ikke et issue og AC viften trekker i tillegg luft igjennom oljekjøleren når bilen står stille. Kjekt når man kjører inn i depot etter en svingom på banen.
Ville dog hatt termostat på uttaket.
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Termostat er planlagt. Tror jeg kommer til å gå for den Twincoolern. Enklere å montere og sikkert plenty nok kapasitet til mitt behov. Så får man se om man finner en ekstra vifte som passer - AC har jo ikke noe på en racerbil å gjøre :D
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

Blir mye ryddigere i motorrommet med en slik en da. Slik kunne jeg også tenkt meg... Men passer den du linket til på NA? Står 98-up...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

De har en til NA også, men den hadde feil bilde bare...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

da er det jo en grei sak. Havner jo fort på $600 uansett... Men du må vel ha en termostat utenom..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Post Reply