Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jeg har en mx5 99mod 1,6l.er plaget med at bilen ikke starter når den har blitt varm og så blir stående alt fra 10min til etpar timer vist den så starter, noe den alltid gjør etter gjenntatte forsøk så går den ikke som den skal på tomgang.det lukter bensin å hele bilen rister endel,men så kan tomgangen plutselig bli helt fin å det er bare å kjøre har hatt bilen på feilsøking i et mazda verksted,å di sa at det ikke var noen feilmeldinger lagret i computer`n.hadde stor åpning på pluggene ,noe som ble fikset ,men bilen er desverre like plagsom vist noen har vært plaget med noe lignende eller bare har noen gode tips om hva det kan være så er jeg evig takknemelig
Har verkstedet bare skjekket etter feilkoder???
Det er vel ikke feilsøking. hmm..
Har ikke så mye erfaring med mx5 men, etter
beskrivelsen av problemet kan det være temp. føleren
til innspruten som ikke virker som den skal..
Føleren er blå og skal ligge mellom 100-200ohm ved
varm motor.. er ikke helt sikker på om verdiene er riktige
men, tror det.. noen som kan kont. om det er rett???
Verkstedet må jo måle alle følere får å se om noen av
dem er utenfor verdiene sine...
Sier ifra om jeg kommer på noe mere..
Lykke til videre...
Hvor kommer bensinlukta fra? Eksosen eller under panseret? Det står en rund, svart boks på ca. 15 cm. i diameter og rundt 20 cm. høy under panseret med 3-4 slanger tilkoblet. Denne skal ta vare på bensindampen fra tanken. Bensinlukt under panseret stammer gjerne fra sprekker i denne boksen.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Da er det ikke noe gnist på pluggene da... Av en eller annen grunn
Plugger, pluggledninger, coilpakke, eller mangler det impulser til coilene ??
Er det slik at motoren går ujent når den er varm?
cyclobs wrote:lukt kommer fra oksosen
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
trur jeg har funnet feilen,er mest sannsynelig tenngiveren på veivakslingen som fusker.har lagt en plugg på motoren når bilen ikke har startet,uten å få gnist.når bilen har fungert så har det jo naturligvis også gnistet