Jeg driver og feilsøker et problem med AC og Hydra på min MSM.
Har en dialog med FM om problemet men har ikke kommet til bunns i det enda. Jeg mistenker en feil i Hydra hardware men må være sikker før jeg gidder å sende den tilbake. Har fått nytt base map uten at det hjalp.
Problemet er at AC clutchen slår inn med jevne mellomrom (hver 20-30 sek i ca. 10-15 sek duarsjon) uten at AC står på. Usikker på om det kommer kaldluft.
Når jeg trykker inn knappen starter AC med en gang men gir seg etter 10-15 sek og venter i 20 sek før den starter igjen. Når den går kommer det kaldluft men dette slutter ikke overraskende når AC clutchen bliir deaktivert.
Kan noen med orginal MSM eller annen NB med samme AC (2003+) fortelle meg hva som er vanlig oppførsel ?
- Går AC viften konstant ?
- Er AC clutchen aktivert konstant når AC knappen er inn ?
- Hender det at AC clutchen slår inn uten at AC knappen er inne ?
Spørsmål om AC og vifte på 1.8 NB 2003- eller (MSM)
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Jeg kjørte en tur med taket nede i dag og skrudde derfor varmen ned til beina og kroppen i stedet for standardinstilling til frontruten.
Det virket da som om hele problemet med AC og tull med tomgang forsvant.
Med en gang jeg skrudde bryteren til vindusvarme igjen kom problemet tilbake.
Kan Mr Gladibilen min og Herr EspenSort osv. sjekke dette asap på sine Hydra bestykkede MSMMMMer ?
Problemet skjer altså når den er innstilt til å blåse opp på frontruten eller frontrute + bein.
Håper dette er reproduserbart.
Det virket da som om hele problemet med AC og tull med tomgang forsvant.
Med en gang jeg skrudde bryteren til vindusvarme igjen kom problemet tilbake.
Kan Mr Gladibilen min og Herr EspenSort osv. sjekke dette asap på sine Hydra bestykkede MSMMMMer ?
Problemet skjer altså når den er innstilt til å blåse opp på frontruten eller frontrute + bein.
Håper dette er reproduserbart.
Jeg kan sjekke imorgen. Min oppfører seg også litt merkelig. Når jeg starter kald bil tar det ikke mange sekundene før vifta slår seg på. Deretter går den av og på noen ganger. Hvordan ser/hører jeg at AC clutchen slår inn?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
-
- Moderator
Hvilken pakning var det snakk om ? Metall pakningen mellom øvre og nedre del av innsuget ?
Til BAE med fortsatt orginal MSM.
Det kan virke som om det er en switch eller en tilstand som inntreffer når luften er dirigert mot vinduet som påvirker AC og som Hydra ikke tar høyde for.
Kunne du sjekket om AC oppfører seg likt om bryteren står helt til venstre( mot vindu) eller helt til høyre ( luft i trynet om jeg ikke husker feil).
AC pumpa er den nederste reimhjulet til høyre når du står forran bilen.
Hvis center på reimhjulet beveger seg er AC clutchen aktivert og AC pumpa går.
Har sendt mail til FM.
Til BAE med fortsatt orginal MSM.
Det kan virke som om det er en switch eller en tilstand som inntreffer når luften er dirigert mot vinduet som påvirker AC og som Hydra ikke tar høyde for.
Kunne du sjekket om AC oppfører seg likt om bryteren står helt til venstre( mot vindu) eller helt til høyre ( luft i trynet om jeg ikke husker feil).
AC pumpa er den nederste reimhjulet til høyre når du står forran bilen.
Hvis center på reimhjulet beveger seg er AC clutchen aktivert og AC pumpa går.
Har sendt mail til FM.
-
- Moderator
korrektarildh wrote:Hvilken pakning var det snakk om ? Metall pakningen mellom øvre og nedre del av innsuget ?

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=7832
(så blander vi ikke kortene)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
Well. FM sier at det bare er å sende inn motorstyringen så skal de teste det. De innrømmer at noe må være feil. Har sjekket alle ledninger i harness mot et diagram de sendte meg.
Etter at jeg fant ut at det kun gjelder når det er luft opp mot vinduet har jeg valgt å vente med å sende inn motorstyringen til FM har et fornuftig basemap av v.2.6 firmware og boksen kan oppgraderes.
Vil helst unngå å måtte vente i en mnd. på ny ECU midt i sesongen.
Fint om du tester så vet vi evt. om det gjelder Hydra'en din også. I så fall er vi 3. stk. med samme problemet.
Etter at jeg fant ut at det kun gjelder når det er luft opp mot vinduet har jeg valgt å vente med å sende inn motorstyringen til FM har et fornuftig basemap av v.2.6 firmware og boksen kan oppgraderes.
Vil helst unngå å måtte vente i en mnd. på ny ECU midt i sesongen.
Fint om du tester så vet vi evt. om det gjelder Hydra'en din også. I så fall er vi 3. stk. med samme problemet.