Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Vidar wrote:Originalt er det vel såkalt "sealbeam"
Sealbeam på Miata og Eunos.
Innsatser med H4 i Norge.
Samme i resten av Europa (tror jeg).
Jeg har masse lys i mine med ny-generasjon H4-pærer.
Men Sealbeam er kjent for å gi lite lys.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Personlig er jeg glad i froskelyktene, de er hovedårsaken til at jeg kjører NA framfor NB. Får Miami Vice-følelsen når jeg raser rundt på mørke landeveier på nattestid med Jan Hammer-theme gående i hodet...
Forrige NAen hadde glimrende nær/fjernlys, nåværende bil har elendig lys - spesielt fjernlyset er svakt.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Endelig noen som har skjønt noe av NA sine personligheter.
Har aldri fattet i mitt innerste sinn hvorfor man så absolutt må montere "low pro" på en NA.
Halve sjela blir jo rana bort fra bilen.
En NA er jo en perfekt forbindelse fra gamle engelske sportsbiler fra 60 tallet fram mot nåtiden. (Austin Sprite mk1 "froskeøye" var tenkt produsert med vippelykter, ble kuttet ut pga. produksjonskostnader. Lotus Elise fikk vippelykter, og det er vel denne bilen som var en stor inspirasjonskilde for MX5.)
Bygg om blink/parklys til kjørelys om dagen, bruk 7" lysa med stolthet etter mørkets frambrudd.
Som Erik sier: Et par gode 7" innsatser og H4 pærer fra en kjent produsent gir et meget bra lys.
PS: Monterte Philips sine X-tream Power H4 pærer (Såkalte +80% økning i lysstyrke pærer) i Volvoen på fredag. Sikkert ikke 80% økning i lysstyrke, men merkbart bedre lys enn mine gamle Philips pærer.
Det jeg reagerer mest på er at alle med low pro's absolutt må kjøre med de opp hele tiden. NA er penest med lyktene igjen uansett hva man setter på under lokket
En NA er jo en perfekt forbindelse fra gamle engelske sportsbiler fra 60 tallet fram mot nåtiden. (Austin Sprite mk1 "froskeøye" var tenkt produsert med vippelykter, ble kuttet ut pga. produksjonskostnader. Lotus Elise fikk vippelykter, og det er vel denne bilen som var en stor inspirasjonskilde for MX5.)
Jeg regner med at du sikter til første generasjons Lotus Elan (ikke Elise).
arildh wrote:Det jeg reagerer mest på er at alle med low pro's absolutt må kjøre med de opp hele tiden. NA er penest med lyktene igjen uansett hva man setter på under lokket
Jeg har ikke turt å si det, men siden du nevner det ....
Meeget enig.
Tilogmed mens de står parkert.
Ser ut som om de ikke virker
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Sjå på det siste bilde fra han Erik, har dokker sjett nåkå så vakkert. Sjå på de forman. Dokker som har montert "low pro": Einn å ødelegg så ei fin barmfager dame med flatpuppa.
Steinar wrote:Sjå på det siste bilde fra han Erik, har dokker sjett nåkå så vakkert. Sjå på de forman. Dokker som har montert "low pro": Einn å ødelegg så ei fin barmfager dame med flatpuppa.
Steinar
(Gammel gris)
Ny variant av argumentasjon
Her kjæm Trøndern snikanes ja .....
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Vegard wrote:Dette er da tråden som skal snakke for de vakre låvedørene som gir bilen vår en froskeaktig og kul 80 talls look.
Dette er grunnen til at jeg ikke har kommet til low-proenes forsvar. Dette er en tråd hvor låvedørenes fans kan sitte og sirkelonanere hverandre til nye høyder... og ikke rakke ned på low-pros - eller hvilken posisjon lyktene står i når bilen forlates. Ellers blir dette fort ugly.
Låvedører er kule - på biler med rette stuk. Det skal jeg være enig i.