Hjulstillingskontroll
Moderator: Styremedlemmer
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Hjulstillingskontroll
Har forgjeves prøvd å komme i kontakt med Forstillingsspesialisten i Oslo de siste to dagene for å få avtalt tid for kontroll/justering, men kommer bare til svarer der. Noen som kjenner til hvorfor de ikke svarer??
Evt vet om andre steder som tar hjulstilingskontroll i Oslo området som kan anbefales??
Værker etter å få justert hjulvinkler, slik at jeg kan få testet ut nye dekk og dempere ordentlig..
Evt vet om andre steder som tar hjulstilingskontroll i Oslo området som kan anbefales??
Værker etter å få justert hjulvinkler, slik at jeg kan få testet ut nye dekk og dempere ordentlig..
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3202
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Hjulstillingskontroll
Nordhagen Storo AS langs Ringveien, mellom Nydalen og Storo:
http://www.mekonomen.no/default2.asp?p= ... m=verkstad
http://www.mekonomen.no/default2.asp?p= ... m=verkstad
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Jeg tar hjulstillingskontroll på Nordhagen på onsdag som koster en liten formue. Det virker jo som om hjulstillingskontroll på en MX5 er så f****** vanskelig her i Oslo at de få som gjør det kan ta så mye penger de vil. H****
Ser ikke bort i fra at jeg kjøper meg utstyr til å gjøre dette selv. Har i snitt tatt 1 hjulkontroll i året siden 2001 så da kan det være verdt pengene.
Hører rykter om at forstillingspesialisten skal starte igjen btw. Men neppe før den 20. juni når NSK har banetreff.
Ser ikke bort i fra at jeg kjøper meg utstyr til å gjøre dette selv. Har i snitt tatt 1 hjulkontroll i året siden 2001 så da kan det være verdt pengene.
Hører rykter om at forstillingspesialisten skal starte igjen btw. Men neppe før den 20. juni når NSK har banetreff.
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3202
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Utstyret hos Norshagen koster en drøy mill. Det forklarer noe av prisen...arildh wrote:Jeg tar hjulstillingskontroll på Nordhagen på onsdag som koster en liten formue. Det virker jo som om hjulstillingskontroll på en MX5 er så f****** vanskelig her i Oslo at de få som gjør det kan ta så mye penger de vil. H****
Ser ikke bort i fra at jeg kjøper meg utstyr til å gjøre dette selv. Har i snitt tatt 1 hjulkontroll i året siden 2001 så da kan det være verdt pengene.
Hører rykter om at forstillingspesialisten skal starte igjen btw. Men neppe før den 20. juni når NSK har banetreff.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
De gangene jeg har fått gjort dette hos NAF så har de vært litt mindre villige til å stille inn noe utenfor fabrikk-specs. Noe de tallene som blir nevnt her er...
Men antar det er variasjoner fra sted til sted, mekaniker, trynefaktor etc.
I verste fall får man ta med seg knebeskyttere og tørkepapir.
Men antar det er variasjoner fra sted til sted, mekaniker, trynefaktor etc.
I verste fall får man ta med seg knebeskyttere og tørkepapir.
Vann på mølla som frisørbil/homocab igjen? :pHauk wrote:De gangene jeg har fått gjort dette hos NAF så har de vært litt mindre villige til å stille inn noe utenfor fabrikk-specs. Noe de tallene som blir nevnt her er...
Men antar det er variasjoner fra sted til sted, mekaniker, trynefaktor etc.
I verste fall får man ta med seg knebeskyttere og tørkepapir.
-n
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Disse innstillingenehttp://www.hummingbirds.net/alignment.html anbefaler jo mange til "street", eller alternativt FM sine egne som også er å finne på miata.net
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Da har jeg også bestilt time hos Nordhagen. Skal inn på torsdag.
Takk for tips ang vinkler arildh og bixen, blir vel litt lesing på miata.net i helgen rundt hjulvinkler for min del.. vil ha noe som er et bra kompromi mellom banebruk og hverdagsbruk. -2 i chamber blir det for aggresivt for bruken jeg beskriver...
Takk for tips ang vinkler arildh og bixen, blir vel litt lesing på miata.net i helgen rundt hjulvinkler for min del.. vil ha noe som er et bra kompromi mellom banebruk og hverdagsbruk. -2 i chamber blir det for aggresivt for bruken jeg beskriver...
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Jeg tror street innstillingene til Flyinmiata er fine til sånn bruk som å kruse rundt på svingete veier uten å presse bilen til det ytterste, men litt mer innlevelse enn i Passaten
Hvis man kjører helt prest vil nok slitasjen bli ujevn. Men de fleste der som har vært og fått det gjort sier at de i verkstedet sier at det vil slites ujevnt med de innstillingene. Brukererfaringene tilsier motsatt dog.
Hvis man først betaler så mye som det snakkes om her så ville jeg vært sikker på at det var nøyaktig og at utstyret deres er nylig kalibrert ihvertfall.
Hvis man kjører helt prest vil nok slitasjen bli ujevn. Men de fleste der som har vært og fått det gjort sier at de i verkstedet sier at det vil slites ujevnt med de innstillingene. Brukererfaringene tilsier motsatt dog.
Hvis man først betaler så mye som det snakkes om her så ville jeg vært sikker på at det var nøyaktig og at utstyret deres er nylig kalibrert ihvertfall.