MP62 supercharger til 1.8

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

MP62 supercharger til 1.8

Post by Roger2 »

Hei

Tenkte å montere MP62 supercharger på mx5`en. Noen som har erfaring med dette på 1.8 NB?
Hvor mye efekt jeg kan få?
Må det andre oppgraderinger til enn kompressor kittet for å få dette til å funke sånn passe.

Alle tips og triks tas imot med takk :)
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
caLitri
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 504
Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status: Offline

Post by caLitri »

Anbefales vel å få en litt kvassere eksos. for å få full utnyttelse.
1999 10th Anniversary 3162/7500
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Hva med bensinpumpe og dyser da?
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

avhengig av hvor mye effekt du planlegger å ta ut, så bør du nok ha dette:

dyser, bensinpumpe, link/hydra ecu, ic, etc.
Kan jo titte på flyinmiata sine kit hva som følger med, så ser du raskt hvor mye som trengs.

Om du skal noe særlig over 250hk, bør du seriøst vurdere innmat også, og gjerne porting etc.

Et alternativ er jo f.eks BEGI sine turbokit som absolut ser veldig bra ut.
Evt. FM sine Voodoo kit med hydra ecu.

-n
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Mye som frister der ja,men tror det blir kompressor på meg :)
Hadde tenk mellom 250-300hk(med ny innmat i motor)
Blir vel A-Profil råder, wiseco stempel fra flyinmiata+ balansering av veiv..klarer seg på 250-300hk det vel? Men hvor får jeg kjøpt nye lager i motoren?Er dette noe som bare skaffes på forespørsel?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
I-J-b
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 340
Joined: 05 Feb 2006, 01:00
Location: en holme ut om ålesund
Status: Offline

Post by I-J-b »

ta en titt på denne siden
http://www.fastforwardsuperchargers.com/

har handlet hos dem et par ganger, vil på de varmeste anbefale mp62 coldside kite. dette kite hadde jeg på min siste 1,8 mx5 :D
har også hatt et par mx med mp62 hotside, men etter og ha kjørt coldside vil eg ikke anbefale hotside, uten du er ute etter over 250hk
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Så MP62 colside er hva du annbefaler?
Så hva kan jeg forvente av effekt med dette+ny eksos,nye kammer, bensinpumpe og dyser tror du?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Noen som kan annbefale en sterk diff det går an å lage fine 8tall med da? :D
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

torsen?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Clutch basert eller? Pris?
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Hvordan er det med EU kontroll når du har kompressor da? Ta av reima,og håpe på det beste :lol:
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Nå har ikke jeg så veldig peil på akkurat dette, men jeg er litt skeptisk til coldside kit som har ekstra injector i innsuget for å kjøle ned luft og for å gi ekstra bensin.

Jeg hadde nok gjort det "skikkelig" med en gang.
Bytta alle dysene, og fått på Link el.lign datasprut, gjerne med wideband lambda for å være sikker på at blandingsforhold blir korrekt.

-n
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Du kan jo vurdere å kjøpe innmat i fra Belfab også..

billigere enn FM..

http://belfabracing.com/


Ett alternativ til Mp62 pressa er jo Bell sin lysholm..

Kan tenkes diffen du har er bra nok..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

diffen i alle 1.8 bilene er sterk nok.. men diffbrems.. feks orginale torsen diffen er veldig gøy å ha.
skal du mot 300 hester med presse begynner man å snuse på datasprut området tror jeg nok ja. en form for skikkelig kjøling av ladeluft MÅ til.. vi logget over 80 grader på relativt lave trykk i vidar sin uten ic..
men ikke glem helt elementære ting som en god oljekjøler. clutch som ikke skriker av smerte osv.
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Her hagler det inn med gode tips :D Er inne på belfabracing og kikker nå..fant high performance engine kit til 1.6 og 1.8, det må da funke?Billig var det også :)
Hvilken compresjon bør jeg velge?
kan nesten ikke vente med og bestille.

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
Post Reply