Bolter til tie-down hooks/melketenner foran...
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
- Status: Offline
Bolter til tie-down hooks/melketenner foran...
Driver og skrur på tauekroker på bilen. Bak er greit, bare gjenbruk av de to boltene og to mutrene som de originale "tie-down hooks"ene var festa med. Men foran; jeg fjerna jo "melketennene" for to år siden, og jeg finner ikke disse boltene. Har flytta to ganger siden da, så de er sikkert forsvunnet flyttesjauen/rengjøringa.
Noen som vet specs på disse? Fysiske mål altså. De er grøvere enn de bak (har prøvd). Og det er vel bare tre bolter per tann?
(Står ikke noe om dem i service-manualen - noe som vel bekrefter at dette er kroker kun ment for båt-transporten fra Japan, og skulle kanskje aldri vært på bilene når de ble solgt?)
Edit: Skulle vel strengt tatt vært under "teknisk".
Noen som vet specs på disse? Fysiske mål altså. De er grøvere enn de bak (har prøvd). Og det er vel bare tre bolter per tann?
(Står ikke noe om dem i service-manualen - noe som vel bekrefter at dette er kroker kun ment for båt-transporten fra Japan, og skulle kanskje aldri vært på bilene når de ble solgt?)
Edit: Skulle vel strengt tatt vært under "teknisk".
-
Jeg fjernet mine på søndag, men kastet både bolter og krokene... Kan være de ligger igjen i søppla... Dr. ?inglar wrote:Du kan høre med Indahla eller DrHolm. Indahla har fjernet sine og trenger kanskje ikke boltene og DrHolm vet nok dimensjonen da han skal montere slepekroker.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
har faktisk tatt vare på de, men har ikke vært der ute sia søndag.
husker jeg skreiv at det muligens var M8 til deg Hauk? men ved nærmere ettertanke, mener jeg at det er M10 (?) hvis de er en str. større..
skal i hvertfall ut ditt igjen i løpet av uka, og kan ta en titt da.
husker jeg skreiv at det muligens var M8 til deg Hauk? men ved nærmere ettertanke, mener jeg at det er M10 (?) hvis de er en str. større..

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Hauk
- 7200 RPM
Hadde vært veldig elegant!DrHolm wrote:har faktisk tatt vare på de, men har ikke vært der ute sia søndag.

Styr og arbeid kompenseres. Trenger bare ett sett dog - om det er tre eller fire bolter husker jeg ikke.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
er fire øyne, men de sitter i tre av dem. to forran og en bak. 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
- Brett
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 668
Melketann bolter
Det lå noe sånt og skranglet baki "lille blå" da jeg overtok den:
Melketenner + 5(?) stk M10 x 35 (totallengde på bolt, sorry er elektro ing) med 3mm tykk 17mmOD sprengskive og 3mm tykk 21,5mm OD skive (alt eloksert)
Melketenner + 5(?) stk M10 x 35 (totallengde på bolt, sorry er elektro ing) med 3mm tykk 17mmOD sprengskive og 3mm tykk 21,5mm OD skive (alt eloksert)
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
- Hauk
- 7200 RPM
Handla en neve M10 bolter, men det er tydeligvis ikke rette gjengene. Falt meg ikke inn der jeg stod ved hylla på Jernia...
Ok, den økonomiske kompensasjonen for et sett originale bolter (3 stk) har nå økt.
Hvis noen kvier seg for å kvitte seg med disse etter å ha skrudd av melketennene, i tilfelle man selv skal montere noe lignende - så trenger man altså bare et av settene selv.
Ok, den økonomiske kompensasjonen for et sett originale bolter (3 stk) har nå økt.
Hvis noen kvier seg for å kvitte seg med disse etter å ha skrudd av melketennene, i tilfelle man selv skal montere noe lignende - så trenger man altså bare et av settene selv.

- Miatapowers
- 7200 RPM