Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mussa wrote:Oh, flashbacks her.. Hehe.. Mekonomen har også radiator.. (Kilde: rudolf)
Den Mekonomen-radiatoren jeg så, var bolt-on og med de riktige festene for TO vifter.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Har levert inn bilen hos Auto85 på Torshov (som og er Mekonomen). Hadde bestillt time for å justere tenninga til 14grader. Nå som radiatoren har tatt kvelden så fikk jeg de til å bestille en ny radiator. er en del annet småplukk som må fikses så da tar de alt i en smekk.
Har ikke tid til å mekke sjøl
Uggla er også hos auto85 for litt stell, så da har Mojo litt selskap
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Litt trøst: Hvis du er hadde vært hendig kunne du sikkert skiftet radiator selv, men det tar fort en del tid, selv for en som har verktøy, bukk og kunnskaper.
Min måtte skiftes i desember for et par år siden. Da fristet det ikke å stå ute og skifte. Han brukte mer enn en time på jobben, selv om han hadde den på bukk. Radiatoren ble tatt ut nedover, noe som ikke er så lett for en som ikke har noe å kjøre bilen opp på.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Ja det er greit med et lokalt verksted som kan hjelpe til.
Ble litt snurt av å få vite at motoren min alltid har vært stillt til 14graders tenning. Hadde liksom sett frem til det. Og så måtte jeg jo betale for jobben som gav null resultat..hm...ja ja, lurer på hvordan motoren er med 10graders tenning jeg, da
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Jeg merka ørlite grann mer drag på alle turtall. Man sier at dreiemomentkurven "dras" ned ca. 400 rpm altså bilen blir litt sterkere på lavere turtall. I tillegg vil man oppnå ca. 2 Hk. Men man bør konvertere til premium bensin, altså 98 oktan for å være sikker på å unngå egendetonasjon av bensinen pga. kompresjonen. (Så vidt jeg har skjønt da....)
er vel først og fremst responsen du merker det på.. jeg kjørte ei lita stund på ca 18 grader fortenning før jeg gikk litt tilbake. banka greit når det var over 15 grader i lufta, men du for en respons det var når det var kaldere
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson