Diff.sperre og stålbjelker

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Diff.sperre og stålbjelker

Post by indahla »

Er det diff.sperre og stålbjelker på en standard 1.6 -99 MX-5 ?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Var ikke det på min nb 1,6 men dette sjekker man lett ved å gi full gass og full sving,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg har diff fra 99 1.6 i min bil.. den hadde ikke sperre.. så tipper det er option.. om man fikk det i heletatt til den.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Har du brukt for sperre med 110hp da, eg klare meg fint uten på min na, har man god nok fart så sladder man pent, :lol: :lol: kan drifte også om man slenger på en supercharger,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by indahla »

Vurderer å legge ut på finn.no, og der må man sette om det er dette eller ikke. Derfor lurer jeg...
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 762
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

indahla wrote:Vurderer å legge ut på finn.no, og der må man sette om det er dette eller ikke. Derfor lurer jeg...
hva f... skal du selge og nå a?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Kjakan wrote:Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.
Når du har torsen så må du bare gi bånn gass når den slipper :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

DrHolm wrote:
indahla wrote:Vurderer å legge ut på finn.no, og der må man sette om det er dette eller ikke. Derfor lurer jeg...
hva f... skal du selge og nå a?
Du har da jo akkurat fått deg en familiebil så du trenger jo ikke å selge godbilen???

Men det er ikke sperre på din
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

Kjakan wrote:Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.
min bil ble MYE mer forutsigbar med torsen. med åpen diff må man lete grep og kjøre mystiske sporvalg osv for å få ned kreftene, selv med lite effekt. mens med torsen feks, er det konsekvent handling i forhold. og jo mer effekt man har, jo mer utgjør diffbrems.. men skal ikke forkynne mine tullete ekstreme meninger her på forumet :P blir bare bråk da.
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 762
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

HF-mx5T wrote: min bil ble MYE mer forutsigbar med torsen. med åpen diff må man lete grep og kjøre mystiske sporvalg osv for å få ned kreftene, selv med lite effekt. mens med torsen feks, er det konsekvent handling i forhold. og jo mer effekt man har, jo mer utgjør diffbrems.. men skal ikke forkynne mine tullete ekstreme meninger her på forumet :P blir bare bråk da.
Vet at det skal funke sånn, og har jo merket bedringen i div Opel/Ford/BMW med sperre. Men synes at NAen i praksis faktisk ble litt guffen iblant. Kanskje blitt bedre kjørefølelse med litt mer hk. 133hk og sladding kan være risikosport fordi man må satse dertil...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

det skal mer til å sladde uten sperre, men med blir den mye mer kontrollerbar..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Uten sperre vil alltid ytterhjulet bak ha lateralt grep som gjør at man ikke mister ræva så lett.
Jeg synes det gjør utgangen av krappe svinger litt lettere men ikke raskere
Unntaket for min del er utgangen av S'en på Rudskogen her er det vanskelig å dosere gassen med sperre da bare en liten sladd ødelegger mye for utgangshastigheten da man er avhengig og ligge veldig tett opp mot curbsen på yttern.
Men kjører man på vanligvei er det vel det samme...
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by indahla »

Dette ble da veldig OT... :)

Men, jeg har iallefall fått bekreftet at det ikke er diff.sperre.
Hva med stålbjelker?

PS: Event. salg av denne er kun for kjøp av ny. Not to worry... 8)
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by indahla »

inglar wrote:Du har da jo akkurat fått deg en familiebil så du trenger jo ikke å selge godbilen???
Det er riktig. Familiebilen er på plass:
Image
Hentet selv ny fra Sverige. Sparte ca 30.000 i forhold til å kjøpe fra forhandler her i Norge.

Ble visst litt OT selv dette... :oops:
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Post Reply