Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har selv lurt på dette, 14.7 er vel perfekt ved lett cruice, ved motorbrems så blir den magrere, derfor 20, min detter utenfor skalaen da, ved boost så bør du rundt 13 eller lavere, eneste eg har blitt forklart da, hva den optimale vet ingen som eg har spurt,
Er en på RX-8 forumet som har skrevet veldig forståelig om dette, men jeg finner det ikke i farten. Her er en oppsummering til en datastyring, dette gjelder i dette tilfellet RX-8, men relasjonene mellom verdiene er nok ganske likt.
You should be seeing high 13's in some high-load conditions, mid 13's in most high-load conditions and high 12's in other high-load conditions.
A/Fs should be 14 - 16 everywhere else and 20+ when you lift the throttle.
FI cars should see high 11's to low 12's while in boost.
At all other throttle conditions, A/Fs should be in the mid 14s or slightly higher and 20+ on throttle lift.
Min bil kjører ganske rikt over 6k rpm fra fabrikk (sikkert for å dobbelsikre for ymse bensintyper i verden som er dårligere enn 95en) derfor har disse mapene til denne karen leana det litt ut i øvre register blant annet.
Skal linke om jeg finner den biten han har skrevet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
StianOppistov wrote:Ble fortalt at man måtte ikke sammenligne wankle med otto, med wankel så kunne man vist fint kjøre en 16 på cruice, mens min fusker da,
Hehe, muligens med RX-7 ellerno, men neppe ideelt med 8ern. Men det er såklart litt forskjell ja, er jo to tennplugger per rotor blant annet, så tenningen sin timing vil jo være litt forskjellig.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
grunnen til at den går såpass magert er vel fordi den går på fuel-cutoff at den da går ned til tomgangs nivå på bensin mens det da er mer luft i forhold til bensin der inntil du gir på gassen igjen mener jeg jeg ble fortalt..
min turbo motor går på 12,2 i AF underpådrag.. med orginale 215(??) cc dyser.