Hei.. er i det fine øyeblikk med clutch skifte, og skal ta ned girkassa for å gjøre dette...
men langs hele mellomakselen så går det et sånt stag eller avstiver eller hva jeg skal kalle det.. den er festa med 5 bolter til girkassa, og diffen..
de 3 første på girkassa og karosseriet går lett ut med muttertrekker eller vanlig skralle.. den siste på diffen, sitter SOM SATA* I HEL****.
Vi har prøvd:
skralle
liten latmannsarm
STOR latmannsarm, dro rund bolten med denne..
slipte ned fra 18 til 17mm hode, prøvde med 17mm muttertrekkker..
hamra på denne i halvtime, rikka seg ikke.
prøvde mer wd40,, hamra videre, rikka seg ikke,
varmet opp og masse mer wd40.. rikka seg ikke..
noen tips? jeg har forstått at jeg må ha ned denne for å få ned girkassa....
hjelp!
få løs avstiver som går langsmed girkassa..
Moderator: Styremedlemmer
få løs avstiver som går langsmed girkassa..
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
sikker på det? vi løsna de to og prøvde dytte på den, rikka seg ikke mye akkurat.. og er lettere og komme til mellomakselen og boltene på diffen med den vekk.. eller kanskje det går med bare muttertrekker, jaja jeg +prøver igjen med ditt råd vidar
takk

O:'01 Yamaha R1 1000cc
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Hmm må ikke av denne pdf eller hva den heiter, Løsne den ifra kassa og slippe ned kassen, eg lot bare mellomakselen følge med ned tror eg det var, så drog eg kassa frem,, men tøm kassa for olje, eg fikk plutselig en kasse i fanget og 2.6liter olje rundt området man pisser med, fruen var ikke helt happy da, girolje sitter en stund, og lukter som hann katt som er yte villig..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
var borti samme problem når eg skulle bytte diff på naen min. den lot seg ikke flytte. ente med at ej drog av hode på bolten med typ 2 meter rør på latmansarmen. så da var det på huggern å få ny ppf. skulle heldigvis skrote diffen
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Trenger ikke ta av de to bakerste...
Jeg tok de to lange foran, og en kortere en som sitter like bak de to andre... Den bakerste sitter dønn fast, det er sant
hehe.. Merket det samme selv i vinter, men fikk det altså til uten å ta den/de av..
Satser på at dere får det til da
Jeg tok de to lange foran, og en kortere en som sitter like bak de to andre... Den bakerste sitter dønn fast, det er sant

Satser på at dere får det til da

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
hmmm jeg tok av alle, men ikke uten å dra av hodet på den ene bak. jeg pressa den ut av diffen med en presse på et lastebil-verksted..... skjønner ikke hvorfor jeg gadd, skaulle bytte den diffen uansett, hadde jeg visst at det gikk ann uten å ta den ut hadde jeg nok gjort det!
Rød 92-mx5 medl. nr. 478