Knocke lyd i forstillingen,
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Knocke lyd i forstillingen,
Hei har en helvettes knockke lyd når eg har full sving, noen så vet hva dette kommer av, finner ikke noe defekt i forstillingen, men regner med det må vera noe, ba de også sjekke opp litt når de hadde hjulkontroll men de fant ikke no, tenkte eg skulle ha full overhaling i vinter å bytte alt, men kunne tenkt meg å fått fjernet denne lyden nå, har opphengskuler osv liggende,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
har du sjekket ledda mellom krengningshemmer og bærebru?
Litt usikker på om de kan gi sånn lyd bare med full lock, men har hatt lignende problem selv. (men kom også på fartsdemper f.eks).
beste er om du får løftet opp bilen og satt på et par bukker fremme, så bruke en stor flat skrutrekker, og begynner å røre på foringer.
Bør kunne finne "synderen" ganske raskt da.
Kan jo også være en bolt som har løsnet.
-n
Litt usikker på om de kan gi sånn lyd bare med full lock, men har hatt lignende problem selv. (men kom også på fartsdemper f.eks).
beste er om du får løftet opp bilen og satt på et par bukker fremme, så bruke en stor flat skrutrekker, og begynner å røre på foringer.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Tja alle ledda til krengehammerene er byttet når eg satt på fm senkesett med alt. og de fant ikke noe på hjulkontrollen, og når den er løftet opp så er ikke lyden der, kun med full sving og i bevegelse..nope-mx3 wrote:har du sjekket ledda mellom krengningshemmer og bærebru?
-n
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Stabstaget ? Har samme lyd på min Pug, og det hadde det blitt slark i det øvre festet. Vet ikke hvordan det er festet på MX`ene men på Puggen så sitter det øvre feste i et "øye" ut i fra fjærbeinet.
Edit: Slettet bildet da det var altfor stort, og det i tillegg ikke er det som er problemet med bilen til trådstarter.
Edit: Slettet bildet da det var altfor stort, og det i tillegg ikke er det som er problemet med bilen til trådstarter.
Last edited by Fredster on 03 Aug 2008, 18:39, edited 1 time in total.
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
Jeg hadde en "klakkelyd" som til å begynne med bare var der på full sving. Etterhvert ble det bare verre ... Hadde akkurat samme symptom som du beskriver. Lyden ble borte når bilen ble heist opp.
Fant ut at det var øvre bærekule som var synderen. Den sitter som kjent fast i øvre bærebru (må bytte hele delen) Byttet øvre bærebru, så ble det bra.
Fant ut at det var øvre bærekule som var synderen. Den sitter som kjent fast i øvre bærebru (må bytte hele delen) Byttet øvre bærebru, så ble det bra.
StianS - medlem nr. 562
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja er litt redd det er den øvre. den nederste har eg. tenkte eg skulle bytte den nedre først, for å finne ut det er den øvre.StianS wrote:Jeg hadde en "klakkelyd" som til å begynne med bare var der på full sving. Etterhvert ble det bare verre ... Hadde akkurat samme symptom som du beskriver. Lyden ble borte når bilen ble heist opp.

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH