Hvordan NB burde man kjøpe?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Mazdaspeed har ihvertfall senkesett og masse til flere av bilene.

Blir litt for dumt å argumentere med at man betaler for 30hk mer som man ikke kan modifisere. Du kan tyne 100 hester til ut av den motoren uten særlig synlige endringer og den er lovlig med turbo.

Skal du gjøre noe med en 01 sport så har du noe som i utgangspunktet har 6 gir og absolutt ikke trenger 6 gir kontra 5, og en turbo vil aldri bli godkjent likevel og evt. senkesett må også her være TUV og gudene vet hva :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Original MSM med manuell boost controller er genialt. 210 hk ved behov (99,9% av tida). 8,5 psi og 180 hk dersom noen skulle bry seg med bilen din.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

arildh wrote:Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
Litt smågreit at det står turbo i vognkortet også da... :)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Tja er fort gjort at feks originale turbobiler må inn til test også, så faren er det, er så mange så tror at man kan trimme turbobiler hinnsides, men de har da samme reglene å forholde seg til. å en turbobil er lettere å trimme, og dette vet myndighetene om, så eg ville valgt en sport med supercharger, en supercharger skrur man av på en halvtime, og er sikkert nok power for de fleste,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

mussa wrote:
arildh wrote:Holder det med 250hk/Orginal turbo så er MSM bra.
Etter det kan man liksågodt ha en NB sport da alt MSM relatert i motorrom må byttes uansett.
Litt smågreit at det står turbo i vognkortet også da... :)
Det er denne jeg vil sette størst pris på ja :D Er ikke alle ved en kontroll som ser forskjell på en original turbo og en som er noe større så det vil kanskje være lettere å slipe unna.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

inglar wrote: Er ikke alle ved en kontroll som ser forskjell på en original turbo og en som er noe større så det vil kanskje være lettere å slipe unna.
Tja.. spørs om ikke man får noen spørsmål om det tyter ut en slik en:
Image


i stedet for orginal:
Image
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Får bare møkke til den nye litt så ser en ikke forskjell :lol:
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by indahla »

Jeg ser ikke forskjell 8)
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 470
Joined: 22 May 2008, 22:30
Medlemsnummer: 718
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by B1ackBoX »

Er ikke det der standardutrustning på Mx5'n :roll:
Hey! Noen har rappa min. :shock: :wink:
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

indahla wrote:Jeg ser ikke forskjell 8)
Da får du jobben med å sjekke min :lol:
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

inglar wrote:
indahla wrote:Jeg ser ikke forskjell 8)
Da får du jobben med å sjekke min :lol:
:shock: Din lille :twisted: .. Hehe..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Er ikke det den doble fustasjforkoblingsopphengeren? :P
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

er bare en dings som holder eksosen fast til motoren.
båker gjør den og, totalt unødvendig..

tror nesten vi sku fått til no [ironi][/ironi] bokser her. :lol:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Jeg tok den jeg :lol:
Post Reply