For de som bor på de trakter...
Moderator: Styremedlemmer
believe you me, ble blinka i lærdalstunellen når jeg kjøpte bilen. så ikke en dritt de neste sekundene.. trafikksikkert har tydeligvis sine definisjoner, alt som kan dra penger til staten er usikkert, resten går...
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Nå kan man også spør seg hvor mange "verstinger" man tar med en fotoboks. Spørs om det bare ikke er familiefaren som ikke fulgte med på speedometeret et sekund.nope-mx3 wrote:Jeg for min del synes 26 ulykker med personskader er 26 for mange.
Aldri helt sett poenget med å kjøre helt idiot på vei.
Take it to the track....
-n
Det er sånn overfokus på fart, det er fullt mulig å trø på litt rundt fartsgrensa uten å sette folk noe mer i fare enn man gjør når man skifter felt på motorveien uten å sjekke dødvinkelen, for å sette det i perspektiv. Jeg savner kjøreinteresse og glede generelt, hvis alle bare kjører Prius og kjeder seg så blir det neppe tryggere i trafikken.
Faktum er at fotobokser ikke har noe med trafikksikkerhet å gjøre i det store og hele. Men tunneller er ihvertfall en plass, av alle, det er en grunn til å ha dem, skummelt om noe skjer der. Selv om alt har en tendens til å bli overdrevet, nå som media har bestemt seg for å fokusere på trafikk dette året.
Her lager man virkelig et problem der det ikke er et problem.inglar wrote:http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3761588.ece
Sier seg selv at når 1200 sjåfører blir tatt på 4 dager er fartsgrensene unaturlig lave. Penger i kassa....
Men dette har vært på vei oppover, fordi det er et glimrende sted å kappkjøre fordi det viser hva som virkelig bor i bilen. Nedover går trafikken i 80-90...nope-mx3 wrote:Er jo ikke rart de plasserer de der heller.
Har vært utrolig mye eksempler på vanvittig idiotisk kjøring i rælingstunellen.
På E18 mellom Ski og Elvestad er det to fotobokser som ikke er skiltet...indahla wrote: Alle fotoboks-soner er skiltet, men hvor langt før dette skiltet skal stå er jeg usikker på.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Nå må du skille mellom vanlig trafikkulykker og streetracing danope-mx3 wrote:Jeg for min del synes 26 ulykker med personskader er 26 for mange.
Aldri helt sett poenget med å kjøre helt idiot på vei.
Take it to the track....
-n

De fleste av disse ulykkene er helt vanlige påkjørseler bakfra o.l pga kø i inngangen til rundkjøringen , rånere krasjer ikke på vei nedover der, de holder seg på Shellen.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
er sikker på at 50% av de som har blitt tatt i Rælingstunnelen kjører automat. heller ganske godt nedover der. ser ofte biler med automat som må ligge på bremsa gjennom hele tunnelen.
sikkert mye bedre å måtte kjøre i 80 tvers over rundkjøringa pga fading på bremsene når man en endelig er ferdig med tunnelen og kom seg "trygt" forbi fotoboksen
sikkert mye bedre å måtte kjøre i 80 tvers over rundkjøringa pga fading på bremsene når man en endelig er ferdig med tunnelen og kom seg "trygt" forbi fotoboksen

1999 10th Anniversary 3162/7500
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Status: Offline
Veeel.. De fleste automater har en måte å bremse på gira på. Låse den i 2/3 gir for eksempel.caLitri wrote:er sikker på at 50% av de som har blitt tatt i Rælingstunnelen kjører automat. heller ganske godt nedover der. ser ofte biler med automat som må ligge på bremsa gjennom hele tunnelen.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Hvordan kan de det når engelske fotobokser tar bilde bakfra...? Må være de som kjører andre vei som blir blendet da kanskje...biXen wrote:Var vel en engelsk undersøkelse som konkluderte med at fotobokser økte ulykker rundt dem pga. blinkene.

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Njæ.. .Rimelig sikker på at de engelske også står peker forover, altså bak på bilen... De har jo venstrekjøring og utifra dette bildet ser det ut som kamera står på samme sted som i Norge. Altså peker det andre vei i England...biXen wrote:Det er vel de amerikanske det? Forskjell på USA og England
PS: Syns å huske det fra en Top Gear eller Fifth Gear episode også, der de skulle se om de kunne kjøre så fort forbi kamera at det ikke rakk å ta bilde.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv