EDFC på MSM
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
EDFC på MSM
Til dere som har msm der ute. Staget mellom støtdempertårnene, går det noen oljeslanger via denne? Vil en sett fra Tein med EDFC passe eller må en av med staget? Kan en evt kjøpe et nytt?
Jeg tror det er plass til EDFC. men ikke sikker.
Staget har 2 oljeutluftingslanger i rører som går til og fra den orginale catchcan saken på andre siden. Dette er skikkelig gjennomtenkt med oljeretur til blokka og greier og er mange hakk bedre enn å bytte til eBay catchtank. Det er null olje som blir returnert til innsuget.
Med andre ord kommer jeg aldri til å fjerne dette staget.
En annen ting er at jeg vil tro EDFC ikke blir spes mye brukt. Jeg justerer rebound på mine kun før banekjøring og det er bare kos å åpne panseret.
Det er værre med compression som gjøres under demperne på AFCO.
Justerer EDFC compression ?
Staget har 2 oljeutluftingslanger i rører som går til og fra den orginale catchcan saken på andre siden. Dette er skikkelig gjennomtenkt med oljeretur til blokka og greier og er mange hakk bedre enn å bytte til eBay catchtank. Det er null olje som blir returnert til innsuget.
Med andre ord kommer jeg aldri til å fjerne dette staget.
En annen ting er at jeg vil tro EDFC ikke blir spes mye brukt. Jeg justerer rebound på mine kun før banekjøring og det er bare kos å åpne panseret.
Det er værre med compression som gjøres under demperne på AFCO.
Justerer EDFC compression ?
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Det må vel være mulig å flytte på de slangene? Kjøpe inn noen nye og heller legge de langs torpedoveggen.
Nå kjenner jeg ikke så hodt til de uttrykkene du har her desverre. Rebound har jeg ikke hørt om og ta gjerne en intro
Compression, hvis det er hardheten så er det det EDFC justerer ja. Det er en umbrakoskrue på toppen av demperene der en kan justere hardheten. I stedenfor å justere dette manuelt selv kan en da montere på motorer som tar seg av den biten mens du sitter inne i bilen
Nå kjenner jeg ikke så hodt til de uttrykkene du har her desverre. Rebound har jeg ikke hørt om og ta gjerne en intro

Compression, hvis det er hardheten så er det det EDFC justerer ja. Det er en umbrakoskrue på toppen av demperene der en kan justere hardheten. I stedenfor å justere dette manuelt selv kan en da montere på motorer som tar seg av den biten mens du sitter inne i bilen

-
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
det er jo tross alt ikke så langt unna..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Harald fikser det meste haninglar wrote:Det er godt å høreHF-mx5T wrote:kun rebound på edfc.. og passer det ikke, lager vi plass kimbare kom på besøk..
Da blir det sikkert TEIN og en tur til Harald

Har fortsatt i minne hvordan panseret på mx3`n min så ut, etter å ha stått i sola en hel dag med panserpinnen som holdt det oppe

Ikke HEEEELT plant lenger gitt, men gikk heldigvis igjen uten å sprekke/knekke

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll