NAF er vanskelige.
Hadde min 93 NA til kontroll på mandag. Bilen er impertert fra Tyskland i 96, og med et uorginalt Momo-ratt.
Dette ville ikke NAF godkjenne, til tross for fremvist TÛVsertifikat, der det aktuelle rattet er godkjent for MX5-NA
Biltilsynet har godkjent bilen ved import, men ikke bemerket rattet. Det er jo egentlig samme ratt som original, men mindre diameter.
Så lenge jeg har hatt bilen er den godkjent 3 ganger uten anmerkning for rattet, 2 g hos Åby Auto og en gang hos Østeråsbil, begge Mazdaforhandlere.
Jeg skal i fremtiden unngå NAF for EUkontroll.
NAF og EU-kontroll
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Online
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
hadde min bil på eu-kontroll på naf for noen år siden. underkjente bilen fordi den ene vippelykta lyste skjevt. Jeg tenkte selvsagt at de ville justere lykta på stedet, da det er en svært enkel affære. Men neida; underkjent!!
Bestillte time hos Automakker på Alnabru. De justerte lykta med en skrutrekker (halv omdreining) om mente at NAF drev med flisespikkeri ved å underkjenne bilen istedet for å fikse problemet på stedet. etter dette har jeg brukt Automakker til alle eu-kontroller.
Bestillte time hos Automakker på Alnabru. De justerte lykta med en skrutrekker (halv omdreining) om mente at NAF drev med flisespikkeri ved å underkjenne bilen istedet for å fikse problemet på stedet. etter dette har jeg brukt Automakker til alle eu-kontroller.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Selvsagt avhengig av hvilken NAF man er på, er ikke sånn at de har landsomfattende pirke-nazi pålegg. Fornøyd med de her.
Jeg er en ganske avslappa person, men hvis noen hadde underkjent noe de kunne justert på 5 minutt så tror jeg at jeg hadde blitt ganske forbanna. Hvis da jeg ikke hadde sagt de skulle la være å gjøre noe e.l.
Men jeg føler at vi i Norge er gode på å klage til andre men ikke å si fra til de det gjelder og sjefene. Personlig mener jeg at det ikke gjør noe om noen får litt påpakk når de er så trangsynte. Jeg velger glatt en dyrere plass for servicen, og er veldig fornøyd med merkeverkstedet så langt.
Går bare til NAF om noe absolutt må være nøytralt, og per dags dato er jeg vel ikke så hypp på at noen NAF folk skal klå på wankelen, det blir ihvertfall ikke MER peiling enn merkeverkstedet
Jeg er en ganske avslappa person, men hvis noen hadde underkjent noe de kunne justert på 5 minutt så tror jeg at jeg hadde blitt ganske forbanna. Hvis da jeg ikke hadde sagt de skulle la være å gjøre noe e.l.
Men jeg føler at vi i Norge er gode på å klage til andre men ikke å si fra til de det gjelder og sjefene. Personlig mener jeg at det ikke gjør noe om noen får litt påpakk når de er så trangsynte. Jeg velger glatt en dyrere plass for servicen, og er veldig fornøyd med merkeverkstedet så langt.
Går bare til NAF om noe absolutt må være nøytralt, og per dags dato er jeg vel ikke så hypp på at noen NAF folk skal klå på wankelen, det blir ihvertfall ikke MER peiling enn merkeverkstedet

-
- 2000 RPM
Sakset fra www.vegvesen.noSteinar wrote:Har brukt statens vegvesen dersom de har tid.
NB! Fra 1.1.2009 opphører tilbudet om PKK i regi av Statens vegvesen. Det er derfor ikke mulig å bestille time for PKK etter 31.12.2008.
Ser ut til at man bør kjappe seg om man skal ta PKK hos vegvesenet
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia