Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kavuta wrote:Har satt på hartoppen så jeg vet ikke om jeg klarer å finne frem til den dreneringa baki hattehylla....
Hvis Hardtop er på er ikke staking av dreneringen noe akutt. Denne dreneringen får ut vannet som kalesjen samler i "rainrailen" som ligger i overgangen mellom kalesje og karosseri. Når Hardtop er på, dekker den over alt dette og leder vannet på utsiden.
M.a.o. du trenger ikke gjøre noe med denne dreneringen før du tar av Hardtop'en til våren igjen
kavuta wrote:Har satt på hartoppen så jeg vet ikke om jeg klarer å finne frem til den dreneringa baki hattehylla....
Hvis Hardtop'en er på er ikke staking av dreneringen noe akutt uansett. Denne dreneringen får ut vannet som kalesjen samler i "rainrailen" som ligger i overgangen mellom kalesje og karosseri. Når Hardtop dekker den over alt dette og leder vannet på utsiden.
M.a.o. du trenger ikke gjøre noe med denne dreneringen før du tar av Hardtop'en til våren igjen
Kan være veldig kjekt å faktisk få staket opp og fjerne alt vannet som har samlet seg hittill.
Jeg hadde ALDRI latt vannet bli liggende i flere måneder... det er å be om rustangrep.
Greit å ha det som en regel å stake opp de dreneringene med jevne mellomrom. Selv har jeg en gardinwire liggende i bilen. denne er så lang at den når gjennom bilen.
I tillegg vil det være greit å lufte mattene. Disse har tykk fin plast på undersiden. Dermed holder de seg tørre på oversiden og fine og fuktige på undersiden. Uten at du som eier skal plages av å kjenne fuktigheten som ligger og koser seg under mattene! 8-/
Slikt blir det rust av!
Sørg for at dette får luftet seg ordentlig! Ta ut setene og ved å ta av dørtersklene får du lett tatt ut mattene. Her legger det det seg også lett vann! Jeg hadde en liten dam der før Tor340 fant ut at rainrailen min manglet! (Du verden hvor det hjalp å få på en slik!) 8-)
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."