Strut bar
Moderator: Styremedlemmer
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Litt tricky den foran under bilen, men jeg har små fingre og fikk lurt den på plass, og fikk plass til en fastnøkkel som holdt den fast oppe og skrudde til nede..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
OK. Høres greit ut. Tror jeg må vurdere litt grovere sway bar. Synes bilen har litt å gå på når det gjelder rulling i svinger. Er jo pinnestiv, for all del, men kunne vært enda mer. Hompetittenkjøring har aldri plaga meg. Så lenge kjøreegenskapene er rå, tåler jeg noe humpetitten kjøring ellers. 

Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
- magenuss
- 1000 RPM
- Posts: 167
- Joined: 01 May 2008, 22:42
- Location: Ã…s (UMB)
- Contact:
- Status: Offline
Hvilken tykkelse bør jeg ha på swaybaren? Jeg har ikke kjørt bilen lenge nok/hardt nok til å vite om den er understyrt eller overstyrt på tørr asvalt. Den må finnes på denne siden, siden jeg skal bestille mye annet derfra og de har bra tilbud
http://www.gomiata.com/parts---performa ... -1997.html'
Og er det vits å bestille denne: http://www.gomiata.com/racbeatfronl.html , når jeg uansett bestiller denne: http://www.gomiata.com/mibepebar19.html ?
takk

Og er det vits å bestille denne: http://www.gomiata.com/racbeatfronl.html , når jeg uansett bestiller denne: http://www.gomiata.com/mibepebar19.html ?
takk

Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
- magenuss
- 1000 RPM
- Posts: 167
- Joined: 01 May 2008, 22:42
- Location: Ã…s (UMB)
- Contact:
- Status: Offline
Holder det med krengningsstag bare framme? eller må jeg ha bak også? ev. hvilke av chassisbraces kan jeg sløyfe av enten foran eller bak?
Og bør jeg bestille noen andre dempere i samme slengen? Eller kanskje bare fjører? Blir den godkjent med andre fjører, som senker bilen f.eks 1,25 tommer Bilen er jo ganske stiv originalt, og har en tendens til å være farlig nær fartsdumper og forhøyninger i parkeringshus siden jeg har en annen front...
Hva med disse fjørene? http://www.gomiata.com/racbeatstree.html
Og bør jeg bestille noen andre dempere i samme slengen? Eller kanskje bare fjører? Blir den godkjent med andre fjører, som senker bilen f.eks 1,25 tommer Bilen er jo ganske stiv originalt, og har en tendens til å være farlig nær fartsdumper og forhøyninger i parkeringshus siden jeg har en annen front...
Hva med disse fjørene? http://www.gomiata.com/racbeatstree.html
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Den første er foran, den andre bak. Så du skal ha begge to.magenuss wrote:Hvilken tykkelse bør jeg ha på swaybaren? Jeg har ikke kjørt bilen lenge nok/hardt nok til å vite om den er understyrt eller overstyrt på tørr asvalt. Den må finnes på denne siden, siden jeg skal bestille mye annet derfra og de har bra tilbudhttp://www.gomiata.com/parts---performa ... -1997.html'
Og er det vits å bestille denne: http://www.gomiata.com/racbeatfronl.html , når jeg uansett bestiller denne: http://www.gomiata.com/mibepebar19.html ?
takk
Per def er MX-5en ganske så nøytral mtp over- og understyring. Jeg testa ikke mange forskjellige før jeg handlet. Klinte bare til med Flying Miatas swaybars foran og bak. Solide sådan. Tubulars er lettere, dyrere og visstnok stivere. Første testkjøring avslørte at den var blitt litt mer overstyrt - men ikke mer enn at man kan justere dette til nøytralt oppsett bare med å myke opp demperene bak. Derfor kan det være en fordel med justerbare dempere... og fjærer tilpasset disse. Alle fjærer som har TUV-godkjenning får man godkjent (Uavhengig av hvor mye de måtte senke bilen).
- magenuss
- 1000 RPM
- Posts: 167
- Joined: 01 May 2008, 22:42
- Location: Ã…s (UMB)
- Contact:
- Status: Offline
Du skjønner, jeg har liten tid til å skru, ei tilgang på bukk. Penger er det også snevert med da jeg prøver å spare litt. Men å stive opp under kommer jeg til å gjøre, iform av braces. Blir litt demotiverende at du trenger justerbare dempere for at det skal bli optimalt, og at du må stille på de osv. Da kjøper jeg bare braces jeg
.
Eller er det tåpelig å stramme opp uten å ha krengningsstag?

Eller er det tåpelig å stramme opp uten å ha krengningsstag?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
- magenuss
- 1000 RPM
- Posts: 167
- Joined: 01 May 2008, 22:42
- Location: Ã…s (UMB)
- Contact:
- Status: Offline
Iom. at jeg ikke aner hvilken swaybar jeg skal ha, så droppet jeg det. Jeg kjøpte chassis braces foran og bak. Bak var det den trekant-typen.
Jeg antar at jeg gjorde rett i å fjerne det originale strekkstaget/chassisbrace bak?
De av dere som har montert chassisbraces, har dere opplevd at de knirker litt?
Når jeg skulle skru ut skruene bak på midten, måtte jeg bruke foten på en halv meter lang nøkkel for å få nok kraft til å i det hele tatt få skrudd den litt ut! Det var stress det
Jeg antar at jeg gjorde rett i å fjerne det originale strekkstaget/chassisbrace bak?
De av dere som har montert chassisbraces, har dere opplevd at de knirker litt?
Når jeg skulle skru ut skruene bak på midten, måtte jeg bruke foten på en halv meter lang nøkkel for å få nok kraft til å i det hele tatt få skrudd den litt ut! Det var stress det

Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993