Tips til vasking / rengjøring
Moderator: Styremedlemmer
Tips til vasking / rengjøring
Nå som er det så mye ekkelt vær og dårlig føre så blir jo bilen skitten av en 20 minutters tur til butikken.
Noen som har noe tips ved vasking ?
Noe man burde passe på når man vasker kalesjen for eksempel ?
Er det noe man burde unngå å gjøre ved vasking ?
Kom med tips og triks nå som "god været" er på ferde.
Kom med tips og triks nå som "god været" er på ferde.
2004 Titanium Grey Mazdaspeed MX-5 Til salgs
1993 MX5 (Solgt)
1993 MX5 (Solgt)
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
spyle ofte er go medisin.
har du vinyl eller stoffkalesje?
kan nok vær lurt å ikke bruke bånn gass på høytrykken på softtoppen og prøve å få impregnert denne en gang i løpet av vintern.
har du vinyl eller stoffkalesje?
kan nok vær lurt å ikke bruke bånn gass på høytrykken på softtoppen og prøve å få impregnert denne en gang i løpet av vintern.
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Re: Tips til vasking / rengjøring
[quote="NiteLite"]Nå som er det så mye ekkelt vær og dårlig føre så blir jo bilen skitten av en 20 minutters tur til butikken.
Kom med tips og triks nå som "god været" er på ferde.[/quote]
Se her ja! Noen som passer på bilen OG lakken sin
Noen tips, det er noen filmer som ligger på hjemmesidene til Maguiars, som jeg anbefaler å ta en titt på. Samt kjøpe dems produkter, strålende resultater.
Jeg ville unngått å bruke svamp, varm vann ( litt vanskelig på denne årstiden med endog) høytrykksspyler... er vel det jeg kan komme på i farten.
Det er som alltid viktig å polere bilen, på vinter/høst halv året er det greit å bruke en som bare vedlike holder for at man ikek skal fryse rumpa av seg. Så spray og tørk er jo max av det man klarer. Men stå ikke ute i minus å gjør det..
Jeg sa jo at svamåp er noe man ikke bruker da man vasker bil... Bruk en microfiber vott, og en duk for å tørke av. Ligger på Maguiars sine hjemmesider som nevnt magne ganger her nå...
Kom med tips og triks nå som "god været" er på ferde.[/quote]
Se her ja! Noen som passer på bilen OG lakken sin

Noen tips, det er noen filmer som ligger på hjemmesidene til Maguiars, som jeg anbefaler å ta en titt på. Samt kjøpe dems produkter, strålende resultater.
Jeg ville unngått å bruke svamp, varm vann ( litt vanskelig på denne årstiden med endog) høytrykksspyler... er vel det jeg kan komme på i farten.
Det er som alltid viktig å polere bilen, på vinter/høst halv året er det greit å bruke en som bare vedlike holder for at man ikek skal fryse rumpa av seg. Så spray og tørk er jo max av det man klarer. Men stå ikke ute i minus å gjør det..
Jeg sa jo at svamåp er noe man ikke bruker da man vasker bil... Bruk en microfiber vott, og en duk for å tørke av. Ligger på Maguiars sine hjemmesider som nevnt magne ganger her nå...

Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
- Ove N
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 733
Ved tvil på hvordan det skal gjøres :NiteLite wrote: Noen som har noe tips ved vasking ?
How to do link her
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=43269
Last edited by Ove N on 15 Jan 2009, 08:06, edited 1 time in total.
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
Rogaland
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Vask (med skikkelig bilsåpe ala Meguiars Goldclass, ikke jallagreier) - Clay - Vask - Passende polering/bone middel med vask innimellom om man bruker to - Vask
Angående hva man vasker med så bruker jeg vott av ekte ull. Har hørt folk har fått ripe når de har vasket og ikke bare tørket med mikrofiber, så jeg stoler mest på ulla så langt
De fleste får meget bra resultatet på dette, hva man bruker til polering osv. vil jo spørs på hvor mye man må dra frem av gammel storhet
Angående hva man vasker med så bruker jeg vott av ekte ull. Har hørt folk har fått ripe når de har vasket og ikke bare tørket med mikrofiber, så jeg stoler mest på ulla så langt

De fleste får meget bra resultatet på dette, hva man bruker til polering osv. vil jo spørs på hvor mye man må dra frem av gammel storhet

- Ove N
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 733
Ja tenke seg til hvis en gjorde det hver gang en vasket bilen ville den jo vært ny hver gang... nesten evighetsmaskininglar wrote:Dæven. Bilen ble jo ny for pokkerHadde man bare orket å være like flink.

Ove N
Rogaland
Rogaland
Altså...... han mannen med BORA bilen står å gnir og gnir til han ser mannen med ljåen. Også får han seg til å kjøre på en grusvei etterpå.....Ove N wrote:Ved tvil på hvordan det skal gjøres :NiteLite wrote: Noen som har noe tips ved vasking ?
How to do link her
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=43269
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)