www.autospeed.com har startet en artikkelserie om MX-5.
De er kjent for å skrive bra så det kan være verdt å følge med på:
http://autospeed.com/cms/A_110936/article.html
Autospeed tar for seg MX-5
Moderator: Styremedlemmer
Del 2 av MX-5 gjennomgang: http://autospeed.com/cms/A_110937/article.html
Veldig bra lesing for de som vil vite forskjell fra NA til NB til NBFL.
Det var en del ting jeg ikke viste. Og noe jeg stusset på. Feks. at 10ae har 3.6 diff.
Jeg viste heller ikke at NBFL med VVT hadde 10:1 i komp.
Veldig bra lesing for de som vil vite forskjell fra NA til NB til NBFL.
Det var en del ting jeg ikke viste. Og noe jeg stusset på. Feks. at 10ae har 3.6 diff.
Jeg viste heller ikke at NBFL med VVT hadde 10:1 i komp.
Dette må da være pensum for klubbmedlemmer
Fortsett å holde oss oppdatert, Arild!
Jeg visste ikke at org. NB'en hadde bankesensor. Da er det bare å fylle 99 oktan.

Fortsett å holde oss oppdatert, Arild!
Jeg visste ikke at org. NB'en hadde bankesensor. Da er det bare å fylle 99 oktan.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Husk: Disse artiklene gjelder Australske MX5, feks. så er effektangivelsene for NB/NB FL høyere i Australia og Japan enn for resten av verden.
Når det gjelder diffutveksling for utgaver med 6 trinns gearboks så er den 3.9:1 for Miata (USA), men 3.636: for resten av verden, dette gjelder alle NB/NB FL.
Kommentaren med bedre vridningsstivhet på NB FL kontra NB må taes med en klype salt, begge har samme "råkarosseri". Mulig at alle NB FL ble solgt med stab.stag i motorrommet i Australia, dette vil stive opp bilen noe.
Har lest andre artikler der de påstår at NB/NB FL er ca. 30% mere vridningsstabil enn NA.
Steinar
Når det gjelder diffutveksling for utgaver med 6 trinns gearboks så er den 3.9:1 for Miata (USA), men 3.636: for resten av verden, dette gjelder alle NB/NB FL.
Kommentaren med bedre vridningsstivhet på NB FL kontra NB må taes med en klype salt, begge har samme "råkarosseri". Mulig at alle NB FL ble solgt med stab.stag i motorrommet i Australia, dette vil stive opp bilen noe.
Har lest andre artikler der de påstår at NB/NB FL er ca. 30% mere vridningsstabil enn NA.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8