Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vil vel skape litt problemer da, tettes hullet vil jo det fylles helt opp med vann, for å så renne et annet uønsket sted..?
Det er dessuten grusomt irriterende med skvulping i kanalene..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Ja dette er utopi. Sprøyt inn tectyl/rustbeskyttelsesolje i kanalene, men la hullene være åpne slik at vann kan komme ut.
Hva er vitsen med å ha en kanal full av olje/vannblanding? Vektøkning og lavere tyngdepunkt? (+ en gugge av vann/olje som skvulper rundt.)
Steinar wrote:Ikke for å strø salt i såret, men ryggesensorer på en MX5? Er jo ikke akkurat noen SUV.
Bortsett fra dette: Virker som om du har gjort et kjempekjøp til den prisen.
3500,- for rustsveising + lakkering virker som en OK pris.
Men siden rusten har begynt å komme:
Ta en skikkelig sjekk av bilen, få kjærra skikkelig rengjort under, ny rustbehandling. Stak opp alle dreneringshull:
Dørene, kanalene under dørene (hvor du har rust), dreneringsslangene ved siden av setebeltene osv.
Gjør dette ofte på min MX5 og den har ikke det minste spor av rust. (Den brukes ikke i saltlake om vinteren.)
Til lykke med ny bil.
Steinar
En litt nærmere forklaring på det med dreneringsslanger ved setebeltene, hva skal jeg be biloppretteren gjøre???
Vel, prisen er vel ett resultat av en resignert bilselger kobinert med ett bilfirma i fritt fall... Vel, helt fritt fall er det jo ikke siden det er FORD i Ski som står bak hele sjappa.
Men ihvertfall så kvitta >Follo Bilsenter seg med hele bruktbilgarasjen på noen få vinterdager.... så noen økonomiske problemer var det hvertfall...
Litt kjipt å måtte dra til Mazda på Kolbotn, der er det jo Opel som står i kullissene etter hva jeg har skjønt. Bare mine Mazdabiler har det som plomma i egget bryr jeg meg ikke
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)
Steinar wrote:Ja dette er utopi. Sprøyt inn tectyl/rustbeskyttelsesolje i kanalene, men la hullene være åpne slik at vann kan komme ut.
Hva er vitsen med å ha en kanal full av olje/vannblanding? Vektøkning og lavere tyngdepunkt? (+ en gugge av vann/olje som skvulper rundt.)
Steinar
Takk, jeg møter nok løyve 275 i OT til torsdag, så kan jeg gi han en innføring etter hva jeg har lest i klubben
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)
Det er to dreneringshull foran på hver kanal og to bak på hver kanal, disse bør stakes opp i ny og ne da de er små og det samles fort sand og skit som tetter disse --> Rustproblematikk kan oppstå.
Det ledes også vann fra cab`n og ut, et dreneringsrør på hver side av bilen som nåes på topp inne i bilen, rett ved festet til setebeltet, under teppet og går ut i fremkant av bakskjerm om jeg ikke tar helt feil, her samles det også mye moro i løpet av tiden om det ikke stakes opp.. Hvis det blir tett og fullt renner vannet inn i bilen, tegn på det er "mystisk" fukt i teppene og på gulvet..
Dette er noe man kan fint gjøre selv, og bør gjøres med jevne mellomrom..
Verkstedmannen din skal vel fjerne rusta, som kan komme av tette dreneringshull i kanalen..
Hvis du tar søk funksjonen på denne siden og søker på ordet drenering får du opp en god del informasjon..
Tut og kjør! Hehe..
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
jeg søker og søker .... men treffene omhandeler så innmari mye noen ganger. Jeg skal ta tak i dette... Takk for hjelpen. Hvis jeg kan forhindre tette utløp av vann og skitt, er jeg gulle fornøyd.
Jeg skal hvertfall sprutte massevis av rusthindrende olje i kanalen og la det stå åpent etterpå.........
Fredd
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
Dette ordner seg vettu, med litt stell har du flott bil i mange år om du vil!! Har drevet å skrudd litt på min gode gamle et par dager nå, må bare si jeg savner sol,varme, flere treff med dekksparking og juging.. Må bare si de treffa er gull verdt, har du spørsmål du kommer med der så står folk omtrent i kø for å hjelpe!
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
høres brillefint ut. Jeg skal hverfall gjøre mitt for å komme på noen treff fremover.. Jeg er jo fra Drammen og har massevis av familie der, så Drammen er jeg i tidt og ofte.
Men ett treff i Ski skal man ikke kjimse av.... her er det milevis med snirklete småveier innover mot Enebakk og Lillestrøm. Det gleder jeg meg til noe så sinnsvakt, 25 graders føn vind i håret og ståpels på ryggen.... Fy flate sommeren 09 tror jeg blir glimmers
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
er det noen som har noe tips for hvordan jeg skal ta meg frem med mx5´n når det er snøvær. Tenkte å få noe tungt bak i bagasjen. Har satt meg fast to ganger på kort tid nå og begynner å bli litt lei. Bilen er fantastisk men ikke på vinterføre...Kjipt å skryte av ny bil når jeg... jeg kommer for sent på møter å alt som er..... begynner å tvile om dette er det mest inteligente pendler-bil-kjøpet jeg har gjort egentlig hufff
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
f.olstad wrote:er det noen som har noe tips for hvordan jeg skal ta meg frem med mx5´n når det er snøvær. Tenkte å få noe tungt bak i bagasjen. Har satt meg fast to ganger på kort tid nå og begynner å bli litt lei. Bilen er fantastisk men ikke på vinterføre...Kjipt å skryte av ny bil når jeg... jeg kommer for sent på møter å alt som er..... begynner å tvile om dette er det mest inteligente pendler-bil-kjøpet jeg har gjort egentlig hufff
Hmm eg har meget slitte bakdekk, men kommer meg greit frem eg da, flere så står fast når eg cruicer forbi, kjøp deg noen nye dekker da, best i test dekker, så slipper du dette, mer morro på parkeringsplasser også da, pga man får større fart i sladden,