Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hey...prøvd å søke litt så ikke drep meg hvis det fins en tråd allerede..
fins det hard top med glass soltak eller glassplate?
noen som evt har prøvd å lage det?
og til sist, noen som vet om det er lett å få tak i festene til hard top?
lyst til å prøve å lage det, men da må jeg prøve å støpe en ny..dyrt å ødlegge en
Ole Lislegård Andersen
[]79 Malibu
[]93 Mazda MX5
[]73 Opel GT
[]76 Datsun 100a(prosjekt impreza drivverk)
[]94 Mitsubishi Galant SELGES BILLIG
[x]91 Nissan Micra
[x]91 Opel Kadett
[x]73 VW 1303s
Har ikke vært borti hardtop med 'soltak'...
En av grunnene til at vi kjører cab er jo at vi kan legge ned HELE taket, og nyte kjøreturen med vind i håret
Festene til hardtop er forholdsvis greie å få tak i. Flere av web-butikkene selger de 'latchene' som hardtoppen spennes fast med, og festene mot frankensteinboltene er også mulige å finne.
det finnes på ebay, og en annen nettbutikk jeg ikke husker i farta
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
PetterHG wrote:Stor glassrute....
Det som virkelig ville vært noe hadde vært å få hele hardtoppen gjennomsiktig! Så får du nesten "cab-look" når den er tørket ren...
Ta en hel plexiglassplate, varm den opp og forme den som en hardtopp... kunne blitt bra det, men ser for meg et kjempevanskelig prosjekt med å få plata formet, og å få den til å holde formen.
Hvorfor ikke kjøpe deg en billig hardt for å eksperimentere med.
Dersom du skal støpe en selv, kommer det omtrent på samme prisen,
bare en %&# masse mer arbeid. Ikke verdt det.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
må kjøpe meg en for har ikke hardtop nå men da var tanken å lage en vanlig og en "glass" top...så kan jeg selge den orginale igjen.
hva pleier en hard top å ligge på? utifra det jeg har sett til salgs så er det jo enkelt å lage det selv for halve prisen..og gjort det nok ganger til at jeg skal klare å lage det uten mye jobb
Ole Lislegård Andersen
[]79 Malibu
[]93 Mazda MX5
[]73 Opel GT
[x]91 Nissan Micra
[x]91 Opel Kadett
[x]73 VW 1303s
Nypris på hardtoppene var omkring 20 høvdinger den gang de var nye. Etter hva jeg har hørt skal det være vanskelig å få tak i brukte. Det vil si; det er få som selger kun den. Beste ville være å satse på å arve en etter en bil som har vandret heden. Enten etter en skade eller rust/bruk.
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."
De dukker opp med jevne mellomrom. Spes på vårparten da de ikke er i bruk og folk har lyst til å frigjøre litt cash til phete rims og lisser.
Ligger vel på rundt 8K.
pågangsmot har jeg alt for mye av, problemet er å holde igjen så jeg gjør ferdig en og en ting..ikke begynner på alt og aldri bli ferdig!
en del småfix på mx5en jeg har kjøpt så planen er å ta en og en karrosseri del av gangen. Da sitter jeg med former på alt hvis uhellet er ute!
har lyst til å få kjørt litt på bane også og da er det jo bare å lage super lette karrosseri deler til det
Ole Lislegård Andersen
[]79 Malibu
[]93 Mazda MX5
[]73 Opel GT
[x]91 Nissan Micra
[x]91 Opel Kadett
[x]73 VW 1303s