Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei! I det siste har jeg merket at bilen blir varm etter en stund med kjøring.
Den holder seg på midten en god stund før det skjer, men så begynner den sakte men sikkert å stige - til den øker raskere, nesten helt opp til H. Dette skjer spesielt når jeg har temperaturen på det varmeste, og viften på et par hakk. AC'n er avskrudd.
Med en gang jeg tar temperaturen på det kaldeste, detter nåla ned på midten igjen.
Jeg ringte orakelet, Mr. Åge i drammen, og han ba meg sette bilen i en oppoverbakke med fronten opp, la den kjøle seg litt, for å deretter fylle på litt vann i radiatorlokket. Gjorde dette, og tok en bitteliten tur etterpå, den gikk nå kun litt forbi midten. Burde kanskje tatt en lengre tur men..
Nylig byttet toppakning og planslipt toppen osv. Akkurat vært på eu-test. Da jeg skrudde av motoren og gikk og kikket under panseret, så jeg ingen bobling i den tanken man fyller opp nei. (hvis det er den du mener er ekspansjonstanken).
Hva er nylig? Om det er for noen dager eller et par uker siden så kan det godt bare være luft i varmeapparat registeret ditt siden det skjer oftest ved varme på.
Veldig vanlig etter kjølevæske bytte, at det ikke blir luftet skikkelig.
Så sett bilen så bratt du får til, å la den gå på tomgang med full varme på varmeregisteret å følg med på væskenivå.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Noen uker siden - har bare hatt småturer. Hvordan lufter jeg ut luft i varmeapparat registeret? Mener du i kjølevæske-sirkulasjonen? Du mener væskenivået i ekspansjonstanken? Hva ser jeg etter?
Nå er disse meget lette å lufte, forsvinner selv dette om man kjører litt, så eg er redd det er noe annet, mine lufter seg selv, og har aldri hatt noe problem med dette, er ikke som bmw nei, eg fyller vann, starter opp, kjører varm og venter til termostaten opner seg, fyller opp resten av radiator, og ferdig,,
Igrunn så har eg aldri hatt noe problem med å få ut luften av varmeregistret, vannet kommer vel inn i bunn og returnere på topp, men håper dette ordner seg, grisekjipt med havari, men hvorfor ble det byttet topppakning på denne da,
Sjekk at viftene dine kicker inn. Meg bekjent så sirkulerer det vann igjennom varmeregisteret hele tiden på MX5. Jeg har aldri hatt problemer med lutf i systemet på noen MX5.
Den eneste gangen jeg hadde kjøleproblemer på vanlig vei var når skiltet mitt stod midt i haikjeften.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fulgte stegene dine mrinzane, og etter hva jeg har skjønt i kveld så er det veldig dumt å la bilen bli for varm mens lokket er av, da vannet utvider seg blir det altså mindre væske i systemet når det er kaldt - og mer luft oppstår. Bilen holdte på å brenne opp etter å ha kjørt 50 meter.