Jeg har et vinglete reimhjul, et vinglete reimhjul som i flere år har vist seg å bare være et vinglete reimhjul og ikke en veivbolt som er i ferd med å ta kvelden.
Jeg hadde en locktite-fix hos Ullern Bil (mazda) av et bittelittegranne slitt kilespor for 6 år siden. Før denne fixen så var reimhjulet også vinglete. Etter fiksen så jeg at det nye reimhjulet de hadde monterte også vinglet noe.Ikke like mye som det gamle, men det kunne definitivt defineres som vingling. Den paranoide eieren av Mojo-91 (egentlig Mojo-89) sjekket kjøretøyet inn hos Ullern Bil etter den store operasjonen og fikk sjekket momentet på veivbolten det første og andre året etter. Reimhjulet vinglet fortsatt og momentet var like fint og alt var i skjønneste orden.
Så bestemte jeg meg for å slutte å være hypokonder,og kutte derfor ut å gruble på, ha mareritt om, og stå med hodet under panseret og stirre på det fordømte reimhjulet til øya var i ferd med å dette ut av hodet på meg,i dyp konsentrasjon for å finne ut om reimhjulet hadde begynt å vingle litt mer enn før, i konstant frykt for at hele maskinen skulle ta kvelden. Men den tok ikke kvelden. Nok er nok.
De siste fire årene har jeg ikke tenkt så mye på den der veivtappen med den lille kila, og det vinglete reimhjulet...puh...
...inntil nå...
Siden jeg for tiden sliter med noe som kan kalles dårlig bånndrag uten helt å ha funnet grunnen, har jeg igjen begynt å tenke på at jeg faktisk har en shortnose.....og et reimhjul som fortsatt vingler...
...kanskje mer enn før....buhuu