Når jeg ser bildene så er det første jeg ville gjort å isolere alle ledningsstumpene..

Deretter koblet det etter skjemaet
Så sjekket sikringer
Hvis alt ok, sett på tenninga i bilen! (Vrir nøkkelen et hakk eller to i tenningslåsen) Da bør spilleren reagere..
Ut i fra det jeg har lest så står det ikke noe om at du setter på tenninga bare, og det må til for å få liv i den..
Du må også bruke koblingsskjema for høytalerne, jeg brukte også noe tid på spilleren i min Miata, men det var grunnet feil kobling på høytalerne fra forrige eier.. (Dette har ingenting med å få strømmen på, på spilleren å gjøre dog..)
Sånn ellers for å ramse opp det de andre har gjort:
Rød er positiv/pluss til tenning (Fungerer som av/på "bryter" når tenninga slåes av og på)
Gul er positiv/pluss som er konstant (For å kunne holde på det som er lagret på spilleren av innstilninger osv. når spilleren slåes av)
Sort er negativ/minus, konstant på..
Blå er vel som jeg har lært meg det fra gamledager styring av elektrisk antenne...
I en feilsøkingsperiode går det også an å koble rød og gul fra spiller sammen på konstant positiv/pluss fra bilen (og sort fra spilleren på konstant negativ fra bilen.)
Du vil da få en spiller som slår seg på uten behov for å slå på tenning, altså en spiller som alltid "står på" om det er standby eller helt på..
Good luck!