Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Her er noen bilder av prosjektet jeg overtok da jeg kjøpte meg MX-5 i går, nemlig å flytte blinklysene opp i sidespeilene. Legger ut noen bilder, kom med spørsmål om dere lurer på noe.. så skal jeg prøve å svare.
Her er utgangspunktet, nemlig bilsport MX-5'en.
Slik ser mine speil ut nå
Nærmere titt på blinklysene
Innsiden av speilene
Noe slik blir det til slutt..
Annen vinkel (jeg holder lysene under speilene her for å ta bilde..)
Tror dette skal bli bra eg, grattis med ny bil foresten,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Var ikke jeg som demonterte speilene selv, men det er vel ikke så vanskelig. Først løsner du "hetten" som dekker for to skruer. Deretter skrur du av disse.. resten er vel en lek.. muligens det kan være vanskelig å få av selve speilglasset sidendette er limt fast. Eller, ikke selve speilet som er limt, men heller den svarte listen som ligger over.
Uansett, idag var jeg hos lakkeren og hentet speilene, og etter to-tre timer med iherdig jobbing har jeg fått montert på speilene, med blinklys i! Resultatet ble vel egentlig ganske bra.. døm selv.. her er noen bilder..
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?
Eller er blinklyset "klikket" på utenifra, som originalt på denne Hyundai Matrix?
kodvaag wrote:Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?
Eller er blinklyset "klikket" på utenifra, som originalt på denne Hyundai Matrix?
Bjørn
Glasset er ikke limt på, derimot er lista utenpå glasset limt fast i speilhuset, slik at speilet holder seg på plass. Har laget tre små hakk på siden og under akkurat der listen er limt, slik at jeg kan stikke inn et skrujern og presse av listen for å få skiftet pære. (må såklart lime listen pånytt, men dette er ikke noe problem) Lysene er limt på innsiden.
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
kodvaag wrote:Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?
Bjørn
Glasset er ikke limt på, derimot er lista utenpå glasset limt fast i speilhuset, slik at speilet holder seg på plass. Har laget tre små hakk på siden og under akkurat der listen er limt, slik at jeg kan stikke inn et skrujern og presse av listen for å få skiftet pære. (må såklart lime listen pånytt, men dette er ikke noe problem) Lysene er limt på innsiden.
Blinklys pærene går ikke hver dag heller da for å si d sånn, så er vel ikke no problem d
Bjørn
Blinklys pærene går ikke hver dag heller da for å si d sånn, så er vel ikke no problem d
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Hadde kansje vært en fordel med Lysdioder ?
Tror ikke dette blir noe problem slik det er gjort. Skulle pærene gå en dag er det 5 minutter å åpne speilene og skifte, men må såklart vente en liten stund etterpå slik at limet får tørke. Har forøvrig lagt inn sikkringer i dørene slik at disse er lett tilgjengelig dersom noe skulle skje.
Har fått skriftlig bekreftelse fra Statens Vegvesen på at det eneste man må gjøre med en bil som har vært registrert i USA er å skaffe dokumentasjon på tekniske data, og sørge for at parkeringslys er hvite.
Trenger ikke bytte hovedlysene på 40Wnær/60Wfjernlys heller. (Men det har jeg gjort, kostet 98kr pr lykt på Biltema)