Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
får en litt sånn skrangle skrape lyd når jeg tar ut clutsjen ,betyr det at jeg burde bytte clutsj snart eller er ikke mye lyd da men hører det når det er stille ute
må splitte kassa jo, ett av lagerne er relativt greie, de tre andre værre, og det midterste krever komplett splitting med demontering av de fleste drev. Ved bytte trenger (bør du absolutt) kjøpe ny låsemuttere, det finnes to stk av disse... Det er også utallige nålelager, men disse er ikke så ofte slitt.. ALt i alt er det deler for ca 6.000kr pluss arbeid hvis du skal bytte de 4 (eller var det 5) hovedlagrene, samt låsemuttere..
Jeg hadde ikke giddet å begynne med jobben nå dersom du bruker den kun som sommerbil, da er det bedre å vente til vinteren og fikse det da, eller få noen til å fikse det dersom du ikke begir deg ut på girkassedemontering på egenhånd eller kjøpe ny kasse.. (men da vet man jo igjen ikke hva man får.. jeg har fått en dårlig kasse en gang, med værre lyder enn jeg skulle bytte fra ..)
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Har hørt at dette fremste lageret er "vanlig" å skifte...
har og sett cluchpakker med dette lageret inkludert....
Og nei blander det ikke med utløserlager...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Jeg frykter utløserlager eller verre er gåent på bilen min. Det regelrett skrangler når bilen står på tomgang med klutsjen ute. Når jeg trår inn klutsjen forsvinner det. Jeg merker meg også en "strekk lyd" når jeg trår inn klutsjen, dvs ca 3 ganger iløpet av vandringen kommer det en lyd som låter som om noe strekkes. Vanskelig å forklare. Noen tips?
Jeg la også merke til litt svetting/lekkasjer på gearkassa.
Hva bør jeg kjøpe inn dersom dette skal byttes, evnt bør man bytte hele kassa? Bilen er rullet over 200 000km.
Ett siste spørsmål, hva er grunnen til at utløserlageret ryker?
Jeg er ikke veldig teknisk anlangt: Når er belastningen på utløserlageret? Er det bare idet man girer? Har det noe å si om man girer på høyt/lavt turtall? Er det sluring som tar knekken på det?