Oppgradert forum - se her

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by biXen »

HansT wrote:Er det planlagt noen dag/dato for når det mye omtalte designet kommer? Jeg håper det da inneholder andre iconer, eller bedre "merking" på tråder som er skrevet i siden sist jeg var inne.. Jeg har stor forståelse for at Bixen gjør dette arbeidet på fritiden uten betaling, og håper han ikke mister helt lysten til å fortsette med det, og jeg prøver ikke å være for negativ... men slik det er nå er det bare såvidt jeg klarer å se at det er en litt rødere farge på iconet foran tråden når den er endret i siden sist jeg var inne... og jeg kjenner på meg selv at jeg den siste uken har mistet litt av "lysten" til å følge med på forumet... Er på en måte blitt et tiltak å "granske" hvor det er kommet inn noe nytt.. sammenlignet med tidligere da jeg på 1 sekund så hvor det skjedde noe..
Det går fint, jeg har ingenting i mot saklig kritikk, det er halve jobben min. Usaklig vås og tjas er derimot irriterende.

Ikoner og merking
Jeg har byttet ut ca. halvparten av tråd/forum ikonene så langt på mitt testforum på min maskin.

Lest tråd/forum er et ark.
Ulest tråd/forum er et ark med en stjerne øverst til høyre.
Ulest/lest tråd/forum man selv har skrevet i har en liten bruker nede i venstre hjørne i tillegg til stjerne om noe er ulest og evt. lås om tråden er låst.

+++

Tar litt tid å skifte dem ut såklart. Og dette blir ikke perfekt utseendemessig, jeg orker ikke ta tiden til det, med variert tid pga. betalt prosjekt på si så ville det tatt måneder. Men det blir mer nøytrale farger, samt mer brukervennlig og lettere å se hva som er forandret tror jeg. Men da er jo alt nytt igjen så da skal vel folk klage på det også ;)

Når
Jeg antar at nytt tema kan være klart til helgen ved månedsskiftet. Men det er bare et anslag.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

Lest tråd/forum er et ark.
Ulest tråd/forum er et ark med en stjerne øverst til høyre.
Ulest/lest tråd/forum man selv har skrevet i har en liten bruker nede i venstre hjørne i tillegg til stjerne om noe er ulest og evt. lås om tråden er låst.

Hadde det vært mulig å få lagt dette som en konstant forklaring feks nederst på siden?
Hadde vi ikke det på det gamle forumet?
Pelle
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

MX-5 Halden wrote:
arildh wrote:Kanskje de på Bimmers leser hele tråden før de poster også. Nytt design er under arbeid.
Var dette ment som en spydighet? Beklager isåfall tilbakemeldingen min. Fortsett slik så blir nok forumet attraktivt.
Hva sier forøvrig reglementet om slikt?
Takk for meg !
snakk om å være hårsår :D tåler du ikke såpass, så hadebra ;)

all ære til bixen for å gidde å styre med dette på fritida.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
tness
6500 RPM
6500 RPM

Post by tness »

Slik det er nå ,så synes jeg det er litt vanskelig og skille svar fra hverandre. Dette har med fargevalget å gjøre. En litt mørkere bakgrunnsfarge for hvert andre innlegg hadd skilt svarene mere fra hverandre.

Edit: Ser at dette er blitt diskutert tidligere i denne tråden, og det vil bli fikset på. :oops:
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 664

Post by anton.g »

Har ikke lest alle innleggene, men ser at du har fått "noe pepper".
Ville vente å se hva som skjer før jeg kommer med noe kritikk, vet at den jobben du gjør
er veldig tidkrevende og på fritida.

Har et irritasjonsmoment, som jeg ikke har helt blitt vant, at hvis en legger ned en link, så legges alle faner ned.

Fargevalget ditt liker jeg, mere som på Porsche-klubbsidene, duse farger.
håper du fortsetter den gode jobben du gjør, tross endel kritikk og innspill.

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 627

Post by Rudolf »

biXen wrote: Jeg har 1680x1050 og får ikke klippet bildene. Hvis du bare hadde beholdt PCen du hadde i 1997 så hadde du nok lasta opp i under 800x600 format så hadde ikke denne oppgraderingen gjort noe som helst negativt, så du er like mye problemet som det nye forumlayoutet :)
Jeg har mange bilder som jeg venter med å legge ut på forumet her (bl.a. Studiobilder fra Broom sendinga).
Jeg er usikker på om jeg skal legge ut mindre bilder enn jeg gjorde før.
Før oppgraderingen så la jeg ut bilder i formatet 1024x768, de må jeg "scrolle" nå.
Blir litt dumt å legge ut i 800x600 (det er vel ingen oppgradering ?)
Gidder ikke gjøre jobben to ganger, og kommer ikke til å kjøpe meg ny PC.
Skal jeg vente med å legge ut ?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Rudolf wrote:Jeg har mange bilder som jeg venter med å legge ut på forumet her (bl.a. Studiobilder fra Broom sendinga).
Jeg er usikker på om jeg skal legge ut mindre bilder enn jeg gjorde før.
Før oppgraderingen så la jeg ut bilder i formatet 1024x768, de må jeg "scrolle" nå.
Blir litt dumt å legge ut i 800x600 (det er vel ingen oppgradering ?)
Gidder ikke gjøre jobben to ganger, og kommer ikke til å kjøpe meg ny PC.
Skal jeg vente med å legge ut ?

Erik
Du må scrolle bildene, jeg må ikke scrolle. 1/3 av andre folk her må ikke scrolle. Rundt 20% av folket her måtte scrolle på bildene dine på det gamle forumet også. Skal jeg ta hensyn til alt fra hvordan din nettleser og PC ser forumet da? Hvis du laster opp en plass som er skikkelig bra så kunne du henta ned alle bildene, automatisk omgjort de om til 800x600 og lasta dem opp igjen uten å forandre en dritt i innleggene dine. Det ville vært fornuftig uansett. Men det skal du nok slippe.

Det som tar mest plass er det nye avatarområdet, det vil bli mindre med nytt tema, men jeg kan ikke garantere for noe som helst. Jeg TROR bildene dine får plass der etterpå. 1024x768 er ingen safe oppløsning, når man lager nettsider med faste rammer så er brukende område 990 pixler, da sier det seg selv også på forum at man må ta hensyn til at ikke ALLE har høy oppløsning, derfor laster jeg ikke opp bilder i så stort format.

Det vil ikke bli noe oppgradert i helgen, har blitt lite gjort av personlige årsaker.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

Man må forøvrig ikke bytte PC for å få en litt mer normal oppløsning.
Man får jo en helt ok 22" wide lcd med 1680x1050 for 1295,-
http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=166727

Kan forøvrig anbefales å oppgradere skjerm på pc.
Jeg jobber med å komme meg fra 24" til 27" iMac :D

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
perri
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 858

Post by perri »

Funker ikke søke funksjonen helt som den skal, virker som den bare finner saker fra etter oppdateringa..Mulig dette har vært belyst mange ganger før, i så fall sorry..
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

bruker for det meste laptop, og dette er en av få forum der det faktisk må scrolles og styres for å få fram mesteparten av et "normal" stort bilde. , feltet på høyre siden, tar unødig mye plass, men har skjønt at dette er noe som skal fikses..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Igjen har en tulling hatt det kjekt med å redigere sine gamle innlegg til bare et punktum...
Så nå har jeg endret redigeringsmulighetene igjen, de som ønsker å redigere sitt første innlegg i prosjekt-trådene får heller gi meg en lyd..
jeg gidder ikke mer sånt nå, tydeligvis mer drittunger her enn jeg ante..

Sånn blir det inntil det kan lages egne regler for de emnene!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg vet ikke hvem denne "tullingen" er, men hvis noen gidder å ta jobben med å fjerne sine bidrag og rettighetene i forumet gjør det mulig har vel vedkommende ikke gjort noe galt i mine øyne.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Ser den arildH, men dette ble diskutert og rettighetene ble endret,
kun fordi noen ønsket å endre sine start-innlegg i prosjekt-trådene over lengre tid..
Ser det som meget lite sansynlig at denne personen ikke har fått den diskusjonen med seg..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

arildh wrote:Jeg vet ikke hvem denne "tullingen" er, men hvis noen gidder å ta jobben med å fjerne sine bidrag og rettighetene i forumet gjør det mulig har vel vedkommende ikke gjort noe galt i mine øyne.
Ser for meg Oppistov sitter og sletter 7-8000 poster. *fniZ*
De litt mer seriøse deltakere på forumet gjør nok ikke slikt, men det er klart at faren er der. Forstår dog ikke poenget med å gjøre det, blir bare for dumt.

Det som er synd er jo at dette går ut over de vanlige brukerne, og spesielt admins. Nå sitter vi og må plage admins for hver minste lille filleting :(
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

LoKi wrote: Det som er synd er jo at dette går ut over de vanlige brukerne, og spesielt admins. Nå sitter vi og må plage admins for hver minste lille filleting :(
Det er fremdeles mulig å endre sine innlegg, men ikke til "evig tid"
.. og det blir nok fortrinnsvis i første innlegg i prosjekt-trådene dette blir aktuelt å kontakte oss om..
grensen er nå på 6 timer, for de som ønsker å vite det :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply