Page 9 of 29
Posted: 10 Sep 2008, 00:12
by Rudolf
Du tar kjempefine bilder !
Det er stilig med den Japanske "looken" som du har.
Fint med "eggeplomma" i blinklysene også
Erik
Posted: 10 Sep 2008, 13:22
by Vegard
Rudolf wrote:Du tar kjempefine bilder !
Det er stilig med den Japanske "looken" som du har.
Fint med "eggeplomma" i blinklysene også
Erik
Takk takk
Skvettlappene skal av snart bare venter paa at postne klarer aa levere! De er saa ubrukelig treige. Saann gaar det naar man bruker alle penga paa ny logo!
Posted: 10 Sep 2008, 17:03
by mussa
Hehe.. Den veien har jeg travet frem og tilbake noen ganger med mx5`n ja..

Skikkelig morovei!
Posted: 11 Sep 2008, 20:33
by Pelle
Kjenner du igjenn denne Vegard?
Blir litt redusert kvalitet i skanningen desverre.

Posted: 11 Sep 2008, 22:33
by Vegard
Det var jo en super tegning! Hvorfor tegne akkuratt min?
Det var morsomt!
Posted: 11 Sep 2008, 22:52
by Pelle
Syntes det var en fin bil, og et fint bilde.
Ikke verre enn som så.
Posted: 11 Sep 2008, 23:01
by Vegard
Pelle wrote:Syntes det var en fin bil, og et fint bilde.
Ikke verre enn som så.
Tusen takk
Det er såklart lagret, legger det til på "forsiden" min også jeg

Posted: 13 Sep 2008, 17:32
by Vegard
Fikk de nye skvettlappene i posten her om dagen...
Den ene av de gamle satt som f***, pga en brilliant patent av en tidligere eier, så da rakk jeg ikke treff på fornebu den dagen.
Øverste del av skvettlappene, sitter jo "løst", så tror jeg må ha en liten patent der, da det blei et lite mellomrom der, fordi overgangen mellom bakfanger og bakskjermen ikke var helt perfekt, mulig jeg må se etter justering av bakfangern.
To bilder, jeg tok etter at den fikk helge vasken:

Posted: 13 Sep 2008, 20:24
by MxMats
Den bilen er bare så bra, en stor inspirasjon!

Posted: 13 Sep 2008, 20:31
by Vegard
MxMats wrote:Den bilen er bare så bra, en stor inspirasjon!

Takk morsomt å høre.
Tror vi fortsatt venter på bilder av bilen din hvis jeg ikke har missa de?!
Posted: 13 Sep 2008, 21:21
by MxMats
hehe, stemmer det. har fått tatt noen kjappe bilder, men har akkurat flytta så jeg har ikke hatt tid

Posted: 14 Sep 2008, 04:00
by mussa
Inspirasjon er det rette ordet! Den bilen har tatt et stort steg i rett retning!! Fra rød "orginal" med råtten eksos, til et lite smykke, ganske orginal med mange fine detaljer og ikke minst flotte bilder!!
Posted: 14 Sep 2008, 16:18
by Vegard
Liten mekke runde i dag.
Fikk på nye endlink foringer, pussa ned rusta på de i samme slengen og lakka de med zink spray da jeg glemte gull fargen....
Satt på nye sway baren også såklart... 18mm fra h&r
Kan melde at den ene stud'en til swaybar braketen knakk, jeg trodde det skulle bli en helvetes jobb, men 10 løse slag med hammer så kom stud'en ut. Fant en passende muter og stakk igjennom. God som ny nå!
Mye greiere jobb å bytte bak en foran vil jeg si, god plass er det også.
Bytte av swaybar er gjort mens alt står som vanlig. Altså med last.
EDIT: For de som skal gjøre dette og ikke har masse mutere og skruer liggende så ta med i regnskapet når du starter at alle disse er i tvilsom stand på en såpass gammal bil. Jeg byttet alle utenom 3 av studene til forings brakketen.
Posted: 22 Sep 2008, 01:18
by Vegard
Før jeg fikk nye foringer i endlinkene og nye stab stag hadde jeg litt ulyder under bråe svinger i "lav" hastighet. Enten ved nedbremsing (HARD) inn i rundkjøring eller midt i rundkjøringa. Kom et "slag" omtrent.
Etter at jeg bytta endlink foringer foran og satt på nye stabstaget, hørte jeg lyden kun noen få ganger. Etter at jeg blei ferdig med endlinksa bak og stab staget bak har jeg ikke hørt lyden en eneste gang. De gamle orginale foringene i endlinksa hadde absolutt sett bedre dager, mye mulig det er der det lå...
Blir lite forandringer framover, så det blir desto mer drømming...
Har nye foringer til styre staget som jeg ikke har installert enda.
Ny vann termostat har liggi her ei stund også, så blir vel flush og nytt kjølevann før auto-x i oktober. Har også ei flaske water wetter fra Redline, som jeg tok med meg engang.
Hva pleier folk blande til? -35C burde vel være helgardert da?
Drømme planer:
KW eller Koni coilovere (stikkord er tuv godkjente) med
www.dp6061.com top mounts.
Ny foringer rundt om.
14x8/9 -10 watanabe/panasport/etc
225/50-14 r888
Bredding (usikker her, men ikke fult så stort som de store tuckin)
Pitcrew nese
Kort bak fanger og zoom bak lys evt. garage vary.
Motor vis enten 1.6 med itb'er (dekket av en luftboks for å se orginalt ut) og høyere komp, kammer++
Eller wankel.
*drømme*
Posted: 22 Sep 2008, 17:37
by MxMats
zoom baklys? aldri hørt om, fortell!
